PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: paragraf 52 › Re: paragraf 52
    From: "Jackare" <j...@B...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: paragraf 52
    Date: Thu, 2 Aug 2007 13:27:58 +0200

    > Osobiście też nie doznałem takich działań, choć drobne konflikty się
    > zdarzały. A skoro się zdarzały, to znaczy, że mogą się znowu zdarzyć, mogą
    > nie być takie drobne, a ja mam zamiar je wówczas wygrywać.

    No to się cieszę bo juz myslałem że byłeś notorycznie ciemiężony przez
    pracodawców i stąd takie podejście. Mimo wszystko uważam że nie należy (nie
    warto) az tak skrajnie formalizować stosunków z pracodawcą.
    Przypuszczam że gdyby pracownik czy pracownicy ktorzy mi podlegają
    kazdorazowo, notorycznie żądaliby polecenia na piśmie na wykonanie czynności
    które leżą w ich zakresie obowiązków i nie moglibysmy sie w tym względzie
    porozumieć, podziękowałbym jednemu z drugim w trybie dyscyplinarnym za
    narażanie przedsiębiorstwa na staty i działanie na szkodę przedsiębiorstwa.
    Zresztą raz już się tak zdarzyło, z tym że pracownik nie żądał poleceń na
    pismie tylko odmawiał ich wykonania. Powodem było to że nie zaakceptował
    sytuacji w ktorej ja przyszedłem z zewnątrz do firmy i zostałem jego
    przełożonym.

    Tak naprawdę rzeczywiste relacje z pracodawcą, czyli inne niż te wynikajace
    z zawartej umowy o pracę, przykładowo perspektywy awansu, możliwośc
    korzystania z przywilejów i uprawnień w organizacji, wpływ na pracę swoją i
    innych buduje się na płaszczyźnie nieformalnej i czesto niezwiązanej
    bezpośrednio z pracą.
    Osobiscie wolę awansować i iść do przodu w hierarchii uprawnień, przywilejów
    i odpowiedzialności (co się przekłada na dochody) niż się przede wszystkim
    zabezpieczać przed konfliktem. Parafrazując: wolę zwiększac przychód i
    zarabiać pieniądze niz skupiac się tylko na pilnowaniu kosztów.
    Kiedyś przeczytałm gdzieś, że awansują nie ci którzy dobrze pracują, ale ci
    którzy potrafią zbudowac sobie dobre relacje. Po latach różnych doświadczeń
    uwazam że to prawda, niezależnie od tego co mówi się "oficjalnie" i jak
    zbudowane są ścieżki kariery w firmach. Uważam że awans = lepsza pozycja w
    firmie, mniejsze narażenie na konflikty, lepsze pieniądze i lepsze
    zabezpieczenie właśnego bytu. IMHO jest to bardziej skuteczny model niż
    praca na kilku etatach (czy etat + zlecenia) w ściśle formalnych relacjach.
    --
    Jackare