PracaGrupypl.praca.dyskusje › oszuści

  • 1. Data: 2003-10-28 18:56:09
    Temat: oszuści
    Od: "Andy" <a...@w...poczta.pl>

    Czy zna ktos przypadek ukarania oszustow oferujacych prace za oplata?
    zastanawiam sie czy jest sens zglaszania czegos takiego.

    Andy

  • 2. Data: 2003-10-28 19:27:52
    Temat: Re: oszuści
    Od: "???" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andy" <a...@w...poczta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy zna ktos przypadek ukarania oszustow oferujacych prace za oplata?
    > zastanawiam sie czy jest sens zglaszania czegos takiego.
    >
    > Andy

    Nie ma bo te jednostki maskują się pod szyldem doradztwa, a to może być
    formą usługi płatnej.
    Mnie też to wk....a.

  • 3. Data: 2003-10-28 19:54:12
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy zna ktos przypadek ukarania oszustow oferujacych prace za oplata?
    > zastanawiam sie czy jest sens zglaszania czegos takiego.

    Ja kiedys zainicjowalem taki przypadek w pewnej gazecie. Mialem
    nadzieje, ze dziennikarze rozpracuja oszusta i pomoga policji. Niestety,
    ukazal sie tylko artykul, a oszukani pozostali na lodzie .... Facet
    dziala pod szyldem zarzadzania firma tworzona przez oszukanego.

    --
    Krzysiek, Krakow, bordowy Ford Escort 1.6 16V LPG

  • 4. Data: 2003-10-28 23:55:45
    Od: "Andy" <a...@w...poczta.pl>

    Tak szczerze to byla to cena SMS-a 9zl + VAT, ale sie ostro wkurzylem. Juz
    chcialem zglosic to na policje, ale czy ma to sens?

    Andy

  • 5. Data: 2003-10-29 07:43:57
    Od: "Andy" <a...@w...poczta.pl>

    Użytkownik "M.T." <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    | "Andy" <a...@w...poczta.pl> wrote in message
    Juz

    | Witam!
    | zadnego sensu - niska szkodliwosc spoleczna czynu :(
    | pozdr. M.T.

    Tak tez myslalem, ale moze mial ktos taki przypadek i wie cos na ten temat.

    Andy

  • 6. Data: 2003-10-29 09:30:26
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ.TO.pl>

    Andy <a...@w...poczta.pl> napisał(a):

    > Czy zna ktos przypadek ukarania oszustow oferujacych prace za oplata?
    > zastanawiam sie czy jest sens zglaszania czegos takiego.

    Gdyby nie było naiwniaków wierzących w cuda nie byłoby także oszustów.

  • 7. Data: 2003-10-29 11:13:03
    Od: chelbek <c...@g...pl>

    "naiwniaków wierzących w cuda"

    raczej ludzi rozpaczliwie szukająych pracy !

  • 8. Data: 2003-10-29 12:00:53
    Od: "mer" <b...@o...pl>

    Użytkownik "chelbek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "naiwniaków wierzących w cuda"
    >
    > raczej ludzi rozpaczliwie szukająych pracy !

    Raczej naiwniaków.
    Jeżeli będziesz potrzebował pilnie spodni to kupisz takie z gazety, ale za cene
    "lewisów"?

    mer

  • 9. Data: 2003-10-29 14:33:08
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "mer" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "chelbek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej naiwniaków.
    > Jeżeli będziesz potrzebował pilnie spodni to kupisz takie z gazety, ale za
    cene "lewisów"?

    idac za przykładem takich ogłoszeń to raczej zarządam by mi zapłacono za
    przymiarkę tych spodni i okres próbny za darmo .. a jak sie sprawdza to moze
    zapłace.. ale na raty

  • 10. Data: 2003-10-29 18:15:46
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Andy" <a...@w...poczta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy zna ktos przypadek ukarania oszustow oferujacych prace za oplata?
    > zastanawiam sie czy jest sens zglaszania czegos takiego.

    Generalnie jest zakaz pobierania oplat od przyszlego pracownika za
    posrednictwo w znalezieniu miejsca pracy. Trzeba by sprawdzic, czy nasi
    szaleni prawodawcy przewidzieli sankcje za zlamanie tego zakazu.

    Bo jezeli sancji nie ma to zostala zawarta umowa cywilno-prawna, ktorej wady
    stanowiace o niewaznosci trzeba udowodnic w sadzie (a wtedy okaze sie, ze
    warunki umowy mowia o wlasciwosci sadu w Kinszasie i stosowaniu prawa
    krajowego Pernambuko).

    Swoja droga zakaz jest glupi.

    Jakby legalnie mozna bylo zarabiac na posrednictwie w _druga_ strone, to
    powstaly by firmy ktore wezma pod uwage oczekiwania przyszlych pracownikow
    (klient placi - klient zada). Jezeli ktos CHCE placic 5% swojego brutto
    przez pierwszy rok nowozawartej umowy to nikt nie powinien mu tego
    zabraniac. Jezeli ktos CHCE starcic 100 PLN na lewego posrednika zamiast na
    Caritas - jego rownie wolna wola.

    Przyklad z innej bajki: czlowiek przy rozumie nie zaplaci agencji
    nieruchomosci za _poszukiwanie_ mieszkania do wynajecia, zaplaci za
    _doprowadzenie_ do zawarcia umowy, ktora bedzie mu odpowiadac. Jak ktos chce
    placic za zludzenia - zaplaci, mimo ze pisali w Pani Domu i mowili w Disco
    Relax, ze tak dziajaja oszusci.

    Prawo zasadniczo powinno chronic obywatela przed skurwysynstwem osob
    trzecich, a nie przed jego wlasna glupota.

    Jezeli z jakichs powodow ma chronic przed pierwszym to _tylko_ mechanizmami
    rynkowymi. Z ewentualnym wymaganiem wykazania sie wiedza konieczna do
    swiadczenia tego typu uslug i ubezpieczenia sie od odpowiedzialnosci
    cywilnej (doradcy podatkowi np. tak dzialaja).

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    to pyta ten bladzi z innymi!