PracaGrupypl.praca.dyskusjeoświetlenie biura:praca przy komputerze › Re: oświetlenie biura:praca przy komputerze
    From: robbi <r...@n...frompoznan.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: oświetlenie biura:praca przy komputerze
    Date: Fri, 08 Sep 2006 09:34:04 +0200

    Marek napisał(a):

    > Hi... Jest, ale to oświetlenie robi firma, która wygrała przetarg.A
    > przetarg, to przetarg ;)). I teraz musimy ich trochę sprawdzac. Problem nie
    > leży w natężeniu oświetlenia, tylko w dopuszczalnych/stosowanych źródłach
    > tego oświetlenia. Świetlówki są najtańsze w eksploatacji. A że okuliści ich
    > za bardzo nie lubią, to inna sprawa. I w tym problem: tanio (świetlówki)
    > czy drożej (żarówki). A może jest inne rozwiązanie. Wrzuciłem na ta grupę,
    > bo z założenia dotyczy pracy/warunków BHP.
    >
    > PS. Inspektor BHP też jest, powiedział "żadnych świetlówek", ale tego nie
> [...]

    Hmm - powiem tak - ja mam na suficie swietlowki, a na biorku zwykla
    lampe z zarowka - i mam ja wlaczona. Problem ze swietlowka to jej
    migotanie - my go nie widzimy ale oko odczuwa - jest szybsze zmeczenie,
    czasami moze prowadzic to do pogorszenia wzroku. Lata temu uczono mnie
    (technikum elektryczne) ze tam gdzie praca jest za biurkiem nalezy
    stosowac wlasnie swiatlo mieszane.
    Ale gorsze od swietlowki sa lamki halogenowe - dlugosc fali swietlnej
    jest drastycznie rozna od swiatla naturalnego.

    A co do inspektora BHP - to widze ze podejscie maja wszedzie takie samo. ;>

    --
    pzdr
    robbi