PracaGrupypl.praca.dyskusje › ogłoszenia

  • 11. Data: 2010-04-29 17:02:55
    Temat: Re: ogłoszenia
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:hrbs4s$2e25$1@adenine.netfront.net...

    > Zastanawia mnie natomiast trąbienie, że Polska potrzebuje specjalistów
    IT.

    W ten sposób swoje potrzeby ogłaszają duże organizacje pracodawców. Jeśli
    ludzie to podchwycą, nastąpi zwiększenie podaży specjalistów IT (może
    nawet jakieś delikatne, acz bardzo pożądane bezrobocie w tej grupie) co w
    połączeniu z faktem, że wszyscy nie wyjadą, spowoduje spadek średniej
    płacy w tej grupie. A o to właśnie chodzi.

    e.

  • 12. Data: 2010-04-29 17:05:43
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Jak miałbym zgadywać, to po to pewnie, żeby nie psuć sobie publicznie
    > wizerunku informacją, że zatrudnia się za grosze. :)

    co i tak jest praktycznie jawne, jeśli firma ogłasza się bardzo długo albo
    wręcz stale (vide np. Samsung)

    e.

  • 13. Data: 2010-04-29 20:34:09
    Od: "Sir Dawid" <s...@t...pl>

    > On 2010-04-29, Przemek <p...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Świat nie dzieli się na "Polska" i "UK".
    > To że akurat w Wielkiej Brytanii się podaje stawki, nie znaczy
    > że tak się robi we wszystkich zachodnich krajach. Więc kwestia
    > czy 'normalnie', jest dyskusyjna.
    >
    > A z drugiej strony to sobie przede wszystkim uświadom jakich
    > umiejętności firma *naprawdę* potrzebuje. Do klepania frontendów
    > na bazy danych to w naprawdę sporej większości przypadków
    > wystarczy przeciętny klepacz za 2 tys. Po co więc firma
    > ma przepłacać za jakość kodu, której nie potrzebuje?

> [...]

    Co do podawania stawek to w większośći zachodnich krajów tak jest iż stawkę
    się podaje - wystarczy spojrzeć na zagraniczne serwisy z ogloszeniami, albo
    chociaż widełki.

    Obecnie zmieniam swoja prace (też sektor it) i podaje średnią z mego zawodu
    ;) w większośći firm oczywiście kwote akceptuje ale są też te które "lapią
    się za głowę" słyszac ową stawkę. I jak osoba pisałą powyżej jest to
    zmarnowanie czasu dla mnie jak i osoby rekrutującej. Raczej nie sądze by tą
    metodą złapali wysoko wykfalifikowana osobę za pare groszy. Jak ktoś coś
    umie to sie ceni.

    Swoją drogą pamietam jak w mojej pierwszej firmie rekrutowaliśmy
    pracowników, firma typowo studencka (czyli oferowana praca była dla
    studentów którzy dużo sobie nie licza głownie każdy tam pracował góra rok) w
    większośći ogłoszeń nie informowaliśmy o zarobkach. Aż do pewnego czasu,
    oferowalismy programista C++ około 2-2,5 tys netto umowa o pracę. Po
    ogloszeniu na grupie dyskusyjnej było chyba z 20 negatywnych postów, głównie
    pisały je osoby które juz pare lat pracowały w zawodzie :) Ogólnie opinia o
    firmie jakos nie ucierpiała, a osoby chętne pracować za taka stawkę firma
    znalazła i każdy wiedział z góry za ile pracuje.

    Raz miałem jeszcze taka sytułącję iż firma zgodziła się na dana kwotę netto
    praca na umowę o pracę. Po czym okazało sie iż umowa o pracę jest tylko na
    najniższa krajową reszta praca o dzieło. Od tego czasu nauczyłęm sie podawać
    na rozmowach kwotę brutto :)

  • 14. Data: 2010-04-30 07:20:53
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > połączeniu z faktem, że wszyscy nie wyjadą, spowoduje spadek średniej
    > płacy w tej grupie. A o to właśnie chodzi.

    To może być całkiem sensowne wytłumaczenie. Bo jak już uwierzysz w to, że
    brakuje inżynierów i specjalistów i zaczniesz to dokładniej sprawdzać to
    okazuje się, że specjalistów istotnie brakuje tylko, że takich za 1500 zł :D

  • 15. Data: 2010-04-30 07:27:36
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > co i tak jest praktycznie jawne, jeśli firma ogłasza się bardzo długo albo
    > wręcz stale (vide np. Samsung)

    Jesli już mowa o Samsungu to szczerze mówiąc, aż mnie to zastanawia, ze to
    jakiś czas ciągle rektutują na te same stanowiska. Wie ktoś z was koledzy i
    koleżanki co jest tego przyczyną? Bo o ile ja wiem, płace tam wcale nie
    odbiegają od rynkowych, a inne przesłanki nie wskazują na tak dynamiczny
    rozwój by uzasadniać tak zmasowaną rekrutację.

  • 16. Data: 2010-04-30 07:41:55
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > wystarczy przeciętny klepacz za 2 tys. Po co więc firma
    > ma przepłacać za jakość kodu, której nie potrzebuje?

    Łał! A to w Polsce robi się coś jeszcze poza klepaniem frontendów do baz
    danych? Przecież większość tych naszych rodzimych firm software'owych, to
    pijawki przyssane do cycków korporacji finansowych, ubezpieczeniowych czy
    telekomunikacyjnych. Owszem, zdarzają się firmy, które bazują na wdrożeniach
    rozwiązań klasy Enterprise ale tutaj raczej programiści są wyjątkiem. Konia
    z rzędem temu, kto mi pokaże polską firmę software'ową z porządnym działem
    R&D, która pracuje nad jakimś własnym pudełkowym produktem.
    A co do tych ogłoszeń, to mam wiełką ochotę zrobić kiedyś test i wysłać ze 3
    spreparowane aplikacje, takie od studenta, średniozaawansowanego i taką
    wypasioną i zobaczyć jaki będzie odzew firmy. Bo to co się dzieje na
    informatycznym rynku pracy, to są jakieś jaja. Przykład: pokazuje się
    ogłoszenie, wysyłam swoją aplikację, która w 100% spełnia warunki w
    ogłoszeniu, zero odzewu a za 2-3 tygodnie znowu pojawia się identyczne
    ogłoszenie. To ja się pytam o co tutaj chodzi? Znajomemu z kolei udało się
    nawet otrzymać zaproszenie na rozmowę, gdzie przeszedł test. Dostał kartkę i
    długopis i musiał tam napisać jakiś program. No przecież to jakiś cyrk, bez
    komputera, dokumentacji i Internetu? Co oni chcieli sprawdzić tym testem?
    Jego pamięć? Do Afganistanu go chcieli wysłać? Dobrze, że miał palmtopa przy
    sobie, to coś tam napisał.
    Dla odróżnienia, żona (księgowość) swego czasu też szukała pracy i różnica
    jest kolosalna. Na 10 wysłanych CV, była zaproszona do 7 firm i były to
    głównie rozmowy a nie żadne testy.
    yamma

  • 17. Data: 2010-04-30 08:54:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-29, Sir Dawid <s...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Co do podawania stawek to w większośći zachodnich krajów tak jest iż stawkę
    > się podaje - wystarczy spojrzeć na zagraniczne serwisy z ogloszeniami, albo
    > chociaż widełki.

    Nie wiem czy większość.

> [...]
    > metodą złapali wysoko wykfalifikowana osobę za pare groszy. Jak ktoś coś

    Skoro wiesz jakie są warunki na rynku, to wpisuj swoje oczekiwania w CV.
    I już. Łatwiej tak, niż przekonywać każdego pracodawcę z osobna, że ma
    widełki podawać.

    [...]

> [...]
    > najniższa krajową reszta praca o dzieło. Od tego czasu nauczyłęm sie podawać

    A to już w ogóle bezsens, bo pracodawca od umowy o dzieło odprowadza identyczne
    składki ZUS, jak od umowy o pracę. A kwotę brutto się podaje, bo "netto" jest
    niepoliczalna, bez szczegółowych ustaleń z kandydatem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2010-04-30 09:11:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > A to już w ogóle bezsens, bo pracodawca od umowy o dzieło odprowadza identyczne
    > składki ZUS, jak od umowy o pracę. A kwotę brutto się podaje, bo "netto" jest

    Oj, Wojtek, jak Ty życia nie znasz, myślisz, że dzieło będzie
    zawierane z tym samym "pracodawcą"?

    > niepoliczalna, bez szczegółowych ustaleń z kandydatem.

    No to już w tym sęk, aby się strony dogadały, aby takie netto wyszło.
    I niekoniecznie musi być przecież co do złotówki.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-04-30 09:57:59
    Od: WOJSAL <w...@N...pl>

    W dniu 29.04.2010 12:55, Przemek pisze:

    > Niestety z przykrością muszę zauważyć że większość z ogłoszeń nie ma
    > podanych jakichkolwiek proponowanych stawek.

    Widocznie firmy takie nie maja sie czym pochwalic w tym zakresie. Stad
    ograniczaja sie tylko do "atrakcyjnego wynagrodzenia" a dodatkowo
    oferuja "dobra atmosfere w pracy" oraz "prace przy ciekawych
    projektach". A pracownikow szukaja oczywiscie "z powodu dynamicznego
    rozwoju" :)

    > Czy u nas kiedyś będzie normalnie ?

    Tak, gdy zmaleje bezrobocie.

    Pozdrawiam,