PracaGrupypl.praca.dyskusjeodpowiedziałnosc materialna-Pilne! › Re: odpowiedziałnosc materialna-Pilne!
  • Data: 2004-10-11 07:06:43
    Temat: Re: odpowiedziałnosc materialna-Pilne!
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-10-10 21:55, krzysztofsf napisał(a) :

    > Jak mnie kiedys pewna ksiegowa uswiadomila (nie wiem czy to sie
    > zmianielo czy jest aktualne), "wartosc" weksla in blanco mozna podniesc
    > przez doklejenie na niego odpowiednich znaczkow skarbowych.

    Nie jestem tu żadnym fachowcem, ale cytuję za stroną http://www.weksel.pl :
    "Zapis na "urzędowym blankiecie wekslowym" o treści "Urzędowy blankiet
    wekslowy do sumy wekslowej nie przekraczającej (tu suma) zł.", mówi
    tylko od jakiej kwoty została uiszczona opłata skarbowa. Nie stanowi to
    w żadnym wypadku górnej granicy zobowiązania wekslowego lub poręczenia.
    Ten niefortunny zapis wprowadza w błąd i jest przyczyną wielu nieszczęść."
    "Przeciętny obywatel interpretuje zapis na blankiecie, przy podpisywaniu
    weksli kaucyjnych in blanco, jako górną granicę zobowiązania wekslowego
    lub poręczenia, a tak nie jest. Dostaję bez przerwy prośby o pomoc od
    ludzi, którzy zostali wprowadzeni w błąd. Niestety nie mogę im pomóc. To
    są ludzkie tragedie i nie można tego ignorować."

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Grunt, obywatelu Gerszanowicz to gorące uczucie i błyski gwiazd, a