PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: odpowiedz, ale bez kasety, głośnika, mp3...
    From: "stokrotka" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: odpowiedz, ale bez kasety, głośnika, mp3...
    Date: 16 Sep 2005 09:38:19 +0200

    (w nowej ortografii)
    > gramatyka to nic innego jak poprawne używanie alfabetu.
    To nie prawda.
    Dzieci 4-5 letnie nie znające jeszcze alfabetu też robią błędy gramatyczne.
    I dorośli analfabeci też.
    Co więcej są dorośli ktuży nie znają alfabetu, a nie robią błędów gramatycznyh.

    > zmienia się pozornie, to tak okiem historyka :)
    Ja bym nie hciała, żyć w czasie II Wojny Światowej.
    To zdanie świadczy zdecydowanie o twojej nieznajomości historii.
    Ale to już dyskusja na inny temat.

    > A pisownia? słowotwórstwo? język? też się rozwijają. a nie uwsteczniają.
    > twoja pozorna reforma powoduje co najwyżej uwstecznienie.
    Dlaczego uwstecznienie? Ja nie jestem pszeciw słowotwurstwu.
    Rozwuj języjka widac tam, gdzie nie jest on zakuty w kajdany reguł.
    Tam gdzie swobodne używanie języka niczym nie grozi.
    A więc w internecie, gdzie człowiek jest anonimowy,
    a więc także na czacie,
    gdzie nie ma czasu, ani potszeby na stosowanie reguł.
    Tam widać ewolucję języka ,
    i tam widać zmiany z ó na u,
    i z ch na h , i inne.

    >rozwój powinien postępować w sposób uporządkowany.
    :)))))))))))))
    To bżmi jak : dziś powinna być pogoda.
    Rozwuj nastęuje jak hce, i ty masz na to bardzo mierny wpływ.

    > matura jest kajdanem? zdanie matury stwierdza, że osoba
    > jest na tyle wykształcona żeby poprawnie posługiwać się językiem ojczystym,
    > językiem obcym i matematyką.
    Nie prawda.
    Matematyka nie jest obowiązkowa na matuże, tak więc można ją zdać
    i nie umieć: dodawać, odejmować, mnożyć...
    Twoja definicja matury jest nieprawdziwa. W słowniku jest całkiem inna.
    A dyskusja czy matura ma byc bardzo trudna, czy bardzo łatwo, to całkiem inny
    temat.

    > wybacz, ale czaty to bynajmniej nie jest grupa reprezentatywna do
    > wskazywania poprawności pisowni językowej.
    "poprawności językowej" ? To bżmi jak poprawność ideologiczna, dobrze, że nie
    czerwona.
    "poprawność językowa" wciąż się zmienia.
    Językoznawcy tylko zapisują zmiany nastęujące w języku.
    Mogą także badać skąd zmiany się wzięły.
    Ale nie mają prawa weń ingerować.
    Limit błęduw na matuże jest taką ingerencją.

    > i praktycznie coraz gorzej się ciebie czyta. żart wielokrotine powtarzany
    > staje się nudny, a wreszcie irytujący.
    Możesz nie czytać. Kiedyś byłeś wolnym człowiekiem.
    Obecnie jesteś zniewolny pszez reguły.

    > i zwróć uwagę na to co i jak piszesz,
    NIe rozumiem.

    > a póki co , obowiązuje język mający w swojej gramatyce h i ch, ó i u, rz i
    > ż. dlatego nalezy używać zgodnie z obowiązującymi zasadami.
    To bżmi jak : "należy się premia".
    Na częście obowiązek kończy się na matuże.
    W internecie nie obowiązuje.