PracaGrupypl.praca.dyskusjeod jakiej stawki pracodawca odprowadza ZUS? › Re: od jakiej stawki pracodawca odprowadza ZUS?
    From: "nebe" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: od jakiej stawki pracodawca odprowadza ZUS?
    Date: Fri, 8 Feb 2002 09:34:08 +0100

    > "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> wrote in message

    > Ujme to tak, jest to uklad korzystny dla obu stron, pracodawcy bo jest w
    > stanie wogole zatrudnic pracownika i moc mu zaplacic ewwentualnie wiecej,
    > pracownika ze ma wieksza pensje.

    No, ale pytanie chyba nie dotyczylo tego, dla kogo i w jakim stopniu jest to
    oplacalne, czy nie.
    Chodzilo raczej o to, czy od tej "premii" jest odprowadzana skladka ZUS.
    Mysle, ze wszystko zalezy od tego, czy ta premia zostala wykazana w
    przychodach, a czy byla wyplacona "na lewo". Rzeczywiscie RMUA, czyli
    dokument, który pracownik dostaje co miesiac, ewentualnie wyciag z listy
    plac, powinien wyjasnic sprawe. Jesli premia zostala tam wykazana (pensja
    brutto byla wieksza niz zwykle), to od niej takze powinien byc odprowadzony
    ZUS.

    nebe