PracaGrupypl.praca.dyskusje › obnizka skladki - wyzsza wyplata netto

  • 1. Data: 2007-08-09 16:51:06
    Temat: obnizka skladki - wyzsza wyplata netto
    Od: "Artur" <a...@a...wp.pl>

    Witam

    Poprzez obnizenie skladki wyplata netto miala wzrosnac.
    Jednak moj pracodawca za lipiec wyplacil mi tyle samo.
    Od kiedy te przepisy obowiazuja? Czy powinienem otrzymac wyzsza wyplate juz za
    lipiec?

    pozdrawiam

    Artur

  • 2. Data: 2007-08-09 17:52:23
    Temat: Re: obnizka skladki - wyzsza wyplata netto
    Od: "Artur" <a...@a...wp.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło"
    > Kwota była zależna od faktycznej daty wypłaty, nie miesiąca za który była
    > należna. Jeśli wypłata w lipcu - to powinieneś dostać więcej

    Wypłatę otrzymuję 10 dnia każdego miesiąca. Dobrze rozumiem, że pracodwaca
    powinien mi wypłacić podwyższoną pensję już za czerwiec (wypłata 10 lipca)?

  • 3. Data: 2007-08-09 17:52:49
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Aug 2007 18:51:06 +0200, "Artur" <a...@a...wp.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >lipiec?

    Kwota była zależna od faktycznej daty wypłaty, nie miesiąca za który była
    należna. Jeśli wypłata w lipcu - to powinieneś dostać więcej (zakładając, że nie
    było dodatkowych kombinacji typu zwiększenie zaliczki na podatek).

  • 4. Data: 2007-08-09 18:17:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Aug 2007 19:52:23 +0200, "Artur" <a...@a...wp.pl> wklepał(-a):

    >Wypłatę otrzymuję 10 dnia każdego miesiąca. Dobrze rozumiem, że pracodwaca
    >powinien mi wypłacić podwyższoną pensję już za czerwiec (wypłata 10 lipca)?

    Tak.

  • 5. Data: 2007-08-09 21:18:57
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > że nie
    > było dodatkowych kombinacji typu zwiększenie zaliczki na podatek).

    Chyba, że jeszcze przed lipcem jego roczne zarobki przekroczyły 30-krotność
    przeciętnego wynagrodzenia brutto i zaczął płacić obniżoną składkę - wtedy w
    lipcu nie byłoby zmiany. Czego życzę :)

    strach

  • 6. Data: 2007-08-10 12:48:44
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@a...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sławomir Szyszło"
    >
    > Wypłatę otrzymuję 10 dnia każdego miesiąca. Dobrze rozumiem, że pracodwaca
    > powinien mi wypłacić podwyższoną pensję już za czerwiec (wypłata 10
    > lipca)?

    NIE

    zmiana nastapila od lipca czyli wyzsza wyplate powinienes dostac dopiero
    teraz tzn 10 sierpnia

  • 7. Data: 2007-08-10 13:31:44
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kris porozsypywal nastepujace haczki:
    > zmiana nastapila od lipca czyli wyzsza wyplate powinienes dostac dopiero
    > teraz tzn 10 sierpnia

    Hmmm.. dziwne, ale wielu moich znajomych, ktorzy maja wyplate w m-cu
    nastepnym, dostalo w lipcu wieksza pensje (w lipcu dostali pensje za
    czerwiec od ktorej potracono mniejsza skladke). Malo tego - znam firme
    gdzie pracownicy poprosili pracodawce aby im jednorazowo zmienil termin
    wyplaty pensji, tak aby sie zalapac na te dodatkowe pare groszy - pensje
    zamiast 30 czerwca, dostali 2 lipca, tez byla uwzgledniona nizsza skladka.
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-08-10 14:57:13
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Kris nabazgrolił na ekranie:

    > Użytkownik "Artur" <a...@a...wp.pl> napisał w wiadomości

    > NIE

    TAK! ;)

    > zmiana nastapila od lipca czyli wyzsza wyplate powinienes dostac dopiero
    > teraz tzn 10 sierpnia

    NIE! ;)

    Mam nadzieję, że nie rozliczasz wynagrodzeń.
    Ważny jest miesiac w którym była robiona wypłata: a konkretniej wg zapisów
    ustawy w którym powstał przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym,
    a to jest tzw. metoda kasowa.

    Więc, jak ktoś 10 lipca dostał wypłatę z 5 wcześniejszych miesięcy (bo takie
    opóźnienie), to liczyć już trzeba obniżoną składkę rentową.

    Tak na logikę, jeżeli ktoś wykonuje np. umowe zlecenia przez okres styczeń -
    lipiec 2006, a zapłata za ten cały okres nastąpi np. 10 sierpnia, to jak to
    byś chciał wykazywać w dokumentach rozliczeniowych (rca)? Za sierpniowy byś
    robił kilka dokumentów rca dzieląc na poszczególne miesiące, w dodatku z
    innymi % rentowej? Czy byś wykazywał w dokumentach już od stycznia (z
    odpowiednimi kwotami), skoro jeszcze nie było wypłaty i faktycznie nie
    pobrałeś jeszcze tych składek od zleceniobiorcy (byś płacił do zusu z
    góry)?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2007-08-11 06:58:06
    Od: "Artur" <a...@a...wp.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" >

    > Tak.

    Spotkałem się z taką sytuacją, że pracodawca w umowie o pracę okresla
    wynagrodzenie netto a resztę wynagrodzenia stanowi premia uznaniowa. Czy w takim
    wypadku wynagrodzenie może nie wzrosnąć? Czy w ogóle można w umowie o pracę
    określić wynagrodzenie netto?

    pozdrawiam