PracaGrupypl.praca.dyskusje › obniżenie zarobków

  • 1. Data: 2006-06-07 22:01:31
    Temat: obniżenie zarobków
    Od: "makajuka" <p...@m...pl>

    czy pracodawca może zaproponować obniżenie zarobków ?
    jak wygląda to od strony prawnej ?
    jeżeli może, to czy pracownicy muszą sie na to zgadzać ?

    pzdr
    makajuka

  • 2. Data: 2006-06-08 06:45:48
    Temat: Re: obniżenie zarobków
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    makajuka napisał(a):

    > czy pracodawca może zaproponować obniżenie zarobków ?

    Może.

    > jak wygląda to od strony prawnej ?

    Normalnie.

    > jeżeli może, to czy pracownicy muszą sie na to zgadzać ?

    Nie muszą i co za tym idzie mogą zmienić pracę lub przestać pracować.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-06-08 06:47:07
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > jak wygląda to od strony prawnej ?
    > jeżeli może, to czy pracownicy muszą sie na to zgadzać ?

    A dlaczego nie mógłby proponować obniżania zarobków. Nie istnieje chyba żaden
    zapis w którym by było że pracodawca ma w zakresie obowiązków tylko
    podwyższanie. Jasne że mogą się nie zgodzić. Co nie znaczy że po takiej
    propozycji będą zarabiali tyle samo co przed nią. Mają wybór. Albo mniej albo
    wcale. Tomek

  • 4. Data: 2006-06-08 08:54:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    makajuka wrote:
    > czy pracodawca może zaproponować obniżenie zarobków ?
    > jak wygląda to od strony prawnej ?
    > jeżeli może, to czy pracownicy muszą sie na to zgadzać ?

    Moze, a jak sie nie zgodzisz, to albo zostaniesz na starych warunkach,
    albo dostaniesz wypowiedzenie warunkow umowy. Wtedy masz czas na to by
    go przyjac lub nie. Jesli nie przyjmiesz nastapi wypowiedzenie umowy z
    winy pracodawcy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2006-06-08 15:55:34
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > przyjac lub nie. Jesli nie przyjmiesz nastapi wypowiedzenie umowy z winy

    jakiej winy ? Przecież nikt tu nie jest winny.
    raczej z przyczyn leżących po stronie pracodawcy
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2006-06-08 15:59:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:

    > jakiej winy ? Przecież nikt tu nie jest winny.
    > raczej z przyczyn leżących po stronie pracodawcy

    Niech i tak bedzie. Kwestia jest taka, ze ma wszystkie prawa zwiazane z
    tym, ze zwalnia go pracodawca, a nie on sam sie zwalnia. Jest to
    wygodne. Dodatkowo podchodzi to chyba pod restrukturyzacyjne zwolnienie,
    ale to trzeba by sprawdzic...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2006-06-09 07:28:12
    Od: "makajuka" <p...@m...pl>

    > jakiej winy ? Przecież nikt tu nie jest winny.
    > raczej z przyczyn leżących po stronie pracodawcy
    > --

    zakłożenie:
    nie zgadzam się, pracodawca wręcza wypowiedzenie.mam je na okres 3
    miesięczny.
    przyjmuję je.

    czy przysługuje mi jakaś odprawa ?

    makajuka

  • 8. Data: 2006-06-09 07:36:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    makajuka wrote:

    > zakłożenie:
    > nie zgadzam się, pracodawca wręcza wypowiedzenie.mam je na okres 3
    > miesięczny.
    > przyjmuję je.
    >
    > czy przysługuje mi jakaś odprawa ?

    Chyba tak - bo to podpada pod restrukturyzacje.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2006-06-09 08:41:25
    Od: herakles <h...@b...pl>

    makajuka wrote:

> [...]
    > jak wygląda to od strony prawnej ?
    > jeżeli może, to czy pracownicy muszą sie na to zgadzać ?

    Możesz się niezgodzić, a pracodawca albo nie obniży albo zwolni!

  • 10. Data: 2006-06-09 21:26:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e6b8dd$qor$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Chyba tak - bo to podpada pod restrukturyzacje.
    Przesadzasz. Trzy błędne wypowiedzi w jednym i to tak krótkim wątku?
    Zastanów się, czy powinieneś pisać, czy może raczej czytać i się uczyć.

    Jotte