PracaGrupypl.praca.dyskusjenowa zelandia it??? › Re: nowa zelandia it???
    From: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nowa zelandia it???
    Date: Mon, 16 Sep 2002 13:30:03 +0200
    Sender: c...@f...onet.pl@195.136.95.20

    news:4ea9.000000e3.3d85a6e5@newsgate.onet.pl...
    > jescze raz:
    > Co sadzicie o emigracji "robotniczej" do NZ? Czy jako
    > informatyk/elektronik&automatyk mam sznse cokolwiek tam "zwojowac"?
    > Ktos niedawno napisal ze teraz NZ sie totalnie nie oplaca, czemu???

    <cut>
    Poniewaz generalnie podobnie jak w Australii w tej chwili zaostrzono
    przepisy emigracyjne (w tej chwili prosciej dostac sie do Australii niz NZ)
    a place nie sa zabojcze wcale (srednio masz 2x tyle co w Polsce - oplaca sie
    emigrowac pare tys. kilometrow?) Prosciej starac sie o wyjazd do Niemiec.
    Poza tym niedawno czytalem post na grupie o NZ (bodaj tam), koles staral sie
    o prace i na jedna oferte przyszlo kilkaset cv, fakt ze cienioli, ale i tak
    musza najpierw dac prace obywatelom. Nie ma lekko, nikt juz nie chce obcych
    bo wszedzie bryndza:)
    pozdro
    /p