PracaGrupypl.praca.dyskusjenieuczciwe zapisy w umowie o prace HELP!! › Re: nieuczciwe zapisy w umowie o prace HELP!!
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nieuczciwe zapisy w umowie o prace HELP!!
    Date: Tue, 21 Oct 2003 19:04:33 +0200

    > 1. Rok po ustaniu stosunku pracy zakaz pracy u szeroko pojetej
    konkurencji.
    > W tym czasie odszkodowanie 25% wynagrodzenia ktore jest dzielone(um.o
    prace i
    > um, o dzielo)- znaczy to ze na umowe o prace najnizsze w kraju.
    > :)
    > Czyli jakies 200 zl?

    a jakie on daje zabezpieczenie w związku z tym? przez rok od ustania
    stosunku pracy płaci też te przynajmniej 25%? umowa nie może być
    jednostronna, jeżeli nic ci nie daje w zamian, ten punkt może sobie wsadzić
    i podpisuj bez wahania

    > 2. 3 lata po pracy zakaz ujawniania wszelkich informacji programowych,
    > technicznych, prawnych, handlowych, know how itd komukolwiek.

    to jest normalne, że o szczegółach z poprzedniej pracy nie gadamy. możemy
    powiedzieć co zrobiliśmy i jaki był tego efekt. punkt zrozumiały, nawet bez
    podpisywania takiej umowy

    > 3. WYsokie kary umowne za naruszenie postanowien

    nie napisałeś nic szczegółowego więc nie można się ustosunkować. Na ogół
    jest tak, że jak jest ustalane jakieś prawo to tym lepiej będzie
    przestrzegane im skuteczniejsza i sprawniejsza będzie restrykcyjność

    > 4. ZAKAZ konsultacji warunkow UMOW z kimolwiek oprocz zarzadu!
    > :)
    bzdura. pod warunkiem że dotyczy to umowy pracowniczej a nie umów z
    klientami :)
    a tak poważniej - jak mozesz podpisać papier który ci ktoś podtyka pod nos i
    nie będąc pewnym zapisu tego co jest na papierze? ja przy takim zapisie
    pierwsze kroki bym skierował do prawnika żeby skonsultować czy to wogóle ma
    sens. na marginesie - podpisane już? to wyłamujesz się z postanowień ;)

    // ciach //

    > 8. MUSI powiadamiac PISEMNIE przez rok po ustaniu pracy co robi: gdzie
    pracuje
    > i czym sie zajmuje.
    > :)
    hmmm.. moim zdaniem jak ustaje stosunek pracy to wzajemne zobowiązania
    przestają obowiązywać równierz. tak że do konsultacji z prawnikiem na ile
    taki zapis ma wogóle umocowanie prawne i czy podpisanie go faktycznie
    zobowiązuje. żeby pisemnie powiadamiać co się robi... ROTFL

    > 9. w zasadzie tyle, przepisy i zakazy dubluja sie na obu umowach, jest ich
    > sumie pozd 30 a zobowiazan pracodawcy....
    > zero:) oprocz wyplaty pensji w wartosci najnizszej w kraju.

    tu jest część odpowiedzi na twoje pytanie - skoro pracodawca się nie
    zobowiązuje, to znaczy że tak naprawdę nie chce żeby umowa była
    obowiązująca. takie jest moje zdanie

    > PYTANIE: czy to jest zgodne z prawem?
    > czy jesli podpisze to czy oni beda miec prawo do egzekwowania tych
    > nieuczciwych przepisow??

    przejdź się z całością tego aneksu do prawnika. a w szczególności do PIPu -
    tam rozwiejesz większość swoich wątpliwości. moim zdaniem - ta umowa to
    tylko zbiór pobożnych życzeń pracodawcy.

    > POzdarwiam,
    > MK

    gromax