PracaGrupypl.praca.dyskusje › niepłatne chorobowe w pierwszym miesiącu pracy

  • 1. Data: 2003-09-25 07:25:26
    Temat: niepłatne chorobowe w pierwszym miesiącu pracy
    Od: "grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    Bardzo Was proszę o fachową poradę. Czy pracodawca (tu akurat szkoła) może nie
    wypłacić pracownikowi 'kasy' za okres absencji z powodu choroby?

    We wrześniu żona rozpoczęła pracę w gimnazjum, poprzedni tydzien wykańczał ją
    i dziecko wirus i była na zwolnieniu lekarskim. Po powrocie dowiedziała się że
    niby sa jakies przepisy ze nie dostanie za ten okres pieniędzy. Czy ktos wie
    jaki to przepis? Przypuszczam (znajac życie) ze chorobowe za ten miesiac
    jednak potrącą :)))
    :(((

    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-09-25 11:20:47
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    |
    | We wrześniu żona rozpoczęła pracę w gimnazjum, poprzedni tydzien wykańczał

    | i dziecko wirus i była na zwolnieniu lekarskim.

    Czyli bezpośrednio przed podjęciem pracy w szkole gdzieś pracowała? To ważne
    dla rozstrzygnięcia sprawy.

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2003-09-25 11:57:52
    Od: "grzegorz" <g...@W...onet.pl>

> [...]
    > ją
    >
    > Czyli bezpośrednio przed podjęciem pracy w szkole gdzieś pracowała? To ważne

    Bezpośrednio wcześniej nie, tzn. były 2 miesiące bez pracy w okresie wakacji
    szkolnych, żona poprzednio pracowała w innym gimnazjum ale nie jako nauczyciel
    stazysta ale jako lektor z umową na czas określony (umowa z firmą prywatna z
    dotacją Minist. Edukacji) + miała umowę zo pracę ze szkołą również na czas
    określony ale obejmowała ją karta nauczyciela.

    Z góry dziękuję za wyjaśnienie i czekam na odpowiedz,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-09-25 12:00:44
    Od: "grzegorz" <g...@W...onet.pl>

> [...]
    > dotacją Minist. Edukacji) + miała umowę zo pracę ze szkołą również na czas
    > określony ale obejmowała ją karta nauczyciela.

    oczywiscie NIE OBEJMOWAŁA ją karta nauczyciela, przepraszam za pomyłkę przy
    wstukiwaniu :)

  • 5. Data: 2003-09-25 13:42:13
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    może
    | > |

    | Bezpośrednio wcześniej nie, tzn. były 2 miesiące bez pracy w okresie
    wakacji

    W takim przypadku niestety pracodawca może nie wypłacić wynagrodzenia za
    czas choroby (choć nie musi), chyba że ubezpieczony ma 10 letni staż
    obowiązkowego ubezpieczenia chorobowego.

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-09-25 18:22:24
    Od: "grzegorz" <g...@W...onet.pl>

> [...]
    > czas choroby (choć nie musi), chyba że ubezpieczony ma 10 letni staż
    > obowiązkowego ubezpieczenia chorobowego.

    Bardzo dziękuję za odpowiedz. Z tego co się w międzyczasie dowiedziałem może to
    wynikać z przepisów ZUSu (?) :) co potwierdziłoby dodatkowo powszechną opinię
    że ta instytucja to 'największy złodziej w Polsce'. Trudno, co robic :)
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2003-09-26 19:43:54
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "grzegorz" <g...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    opinię
    > że ta instytucja to 'największy złodziej w Polsce'. Trudno, co robic :)

    Istnieje coś takiego jak 30-to dniowy okres wyczekiwania - dopiero różniej
    chorobowe jest płatne

  • 8. Data: 2003-09-27 07:32:48
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    grzegorz napisał:

> [...]
    > że ta instytucja to 'największy złodziej w Polsce'. Trudno, co robic :)

    Sorry, ale nie - oczywiście samo rozwiązanie grzeszy swoją
    mechanicznością, ale to najpierw obywatele byli tacy cwani, że żeby nie
    ponosić kosztów operacji/leczenia [i kosztów dobrowolnego ubezpieczenia
    zdrowotnego] to się fikcyjnie zatrudniali. Takie Rządy, jacy Obywatele.
    ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)