PracaGrupypl.praca.dyskusjenetykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą › Re: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
    From: Irving Washington <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
    Date: Thu, 27 Jul 2006 11:56:30 +0200

    aga.p napisał(a):
    > Użytkownik "Irving Washington" napisał w wiadomości
    > Raczej odchodzące w zapomnienie zasady dobrego wychowania. Wbrew pozorom
    > znane wielu osobom i przez wiele osób stosowane.
    Dokładnie tak - odchodzące. Odchodzą w zapomnienie dlatego, że ulegają
    zmianom. To, co parę lat temu było nie do pomyślenia, dziś jest
    normalne. To, co napisałaś, jest po prostu przestarzałe.

    > W granicach i po jakimś czasie może tak.
    Czemu po jakimś czasie? Kontakt buduje się od pierwszej chwili a nie po
    jakimś czasie.

    > Jak sam piszesz - na pewnym etapie zażyłości. Ja mówię o oficjalnej
    > korespondencji, w tym, konkretnie, o wysyłaniu CV.
    Zgadza się. W cytowanym liście emotów nie było. Gdyby były, byłyby nie
    na miejscu. Jednak stosowanie emotów, znow w pewnych granicach jest do
    przyjęcia.

    > organizacji.
    > Tzn, że jak piszę "Szanowna Pani" to gadam z trybikiem, a jak "Siema
    > Dyrektorko" to z człowiekiem? Nonsens.
    Nie. Chodzi mi o to, by do człowieka podchodzic jak do człowieka a nie
    jak do elementu machinterii firmowej.

    > Widzisz, Ty to odbierasz jako nadmierny dystans, a dla mnie to normalne
    > zachowanie. A przynajmniej na początku tworzenia relacji. Bo potem to już
    > faktycznie kwestia wyczucia jak daleko można się posunąć, żeby nie zrobić z
    > siebie idioty i żeby nie obrazić drugiej strony.
    Ale nie napisałaś, że Ciebie by to uraziło, lecz zacytowalaś pewne
    zasady. To różnica.

    pozdr.
    m.