PracaGrupypl.praca.dyskusje › netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą

  • 1. Data: 2006-07-26 18:34:23
    Temat: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
    Od: "mirka" <m...@w...pl>

    Czy sądzicie, że popełniłam aż tak wielkie faux-pas jak twierdzi pewna
    asystentka pewnego pana prezesa?

    Sytuacja:

    Na stronie internetowej firmy XY w zakładce KARIERA widnieje taka informacja:
    "Osoby zainteresowane pracą w XY sp. z o.o. mogą przesłać swoje aplikacje (z
    fotografią) w wersji elektronicznej na adres: praca(at)adres.pl"

    postanowiłam odpowiedzieć na tę ofertę wysyłając maila do owej firmy o treści:

    " Witam,
    Zainteresowała mnie oferta pracy zamieszczona na Państwa stronie internetowej.
    Zgodnie z prośbą załączam CV.

    pozdrawiam
    Imię Nazwisko
    telefon

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych
    dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.97 o Ochronie
    Danych Osobowych Dz. U. Nr 133 poz.883)."

    Oto jaką odpowiedź uzyskałam:

    "Szanowna pani,

    Kogo pani "wita" co to za forma zawracania się do potencjalnego pracodawcy
    ... przy staraniu się o prace.....

    Pozdrawiam,

    Imię i Nazwisko
    asystent"

    1. Czy naprawdę to takie uchybienie, że napisałam "Witam" a nie "Witam Pana"?
    2. Czy nie sądzicie, że owa asystentka jeszcze bardziej się skompromitowała
    pisząc dwukrotnie "pani" z małej i popełniając błąd w słowie "pracę"?
    Rozumiem, że pisząc na komputerze często nie stosuje się polskich liter,
    jednak jak już się komuś zwraca uwagę to należy samemu być bez skazy.

    mirka

  • 2. Data: 2006-07-26 18:38:14
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 26-07-2006 o 20:34:23 mirka <m...@w...pl> napisał(a):

    > Czy sądzicie, że popełniłam aż tak wielkie faux-pas jak twierdzi pewna
    > asystentka pewnego pana prezesa?

    nie. drobne uchybienie. a ta sekretarka jest głupią cipą*.

    * większe uchybienie (moje)

    --
    TLP

  • 3. Data: 2006-07-26 18:41:46
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mirka <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Rozumiem, że pisząc na komputerze często nie stosuje się polskich liter,
    > jednak jak już się komuś zwraca uwagę to należy samemu być bez skazy.

    Zawsze pisze "Witam" gdyż nie wiem czy osobą rekrutujacą jest pan czy pani,
    tym bardziej ze adres meilowy jest praca@nazwa_firmy a nie np
    imie,nazwisko@nazwaifirmy.
    Mozna chyba ewentualnie napisac "Witam Państwa"

    a co inni o tym myslą?

  • 4. Data: 2006-07-26 18:41:59
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 26-07-2006 o 20:41:46 <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > tym bardziej ze adres meilowy jest praca@nazwa_firmy a nie np
    > imie,nazwisko@nazwaifirmy.
    > Mozna chyba ewentualnie napisac "Witam Państwa"

    Szanowni Państwo, ciulu. I zapoznaj się z netykietą - fragmenty dotyczące
    cytowania.

    --
    TLP

  • 5. Data: 2006-07-26 18:46:38
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    mirka wrote:

    > jednak jak już się komuś zwraca uwagę to należy samemu być bez skazy.

    hehehe, kolejny pracodawca dla ktorego pracownicy to miech oarmatnie i
    wyrobnicy a nie partnerzyw biznesie. Powiedziec dowidzenia, ja bym
    jeszcze wyslal zaczepno-bojowego maila wytykajacego asystentce bledy i
    brak szacunku (ta "pani" z malej litery). Najlepiej do jej przelozonego.
    ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 6. Data: 2006-07-26 18:51:38
    Od: TLP <t...@s...pl>

    Dnia 26-07-2006 o 20:53:23 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał(a):

    > --^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > full kulturka =)

    noconoco? tu jes juznet.

    --
    TLP

  • 7. Data: 2006-07-26 18:53:23
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    TLP wrote:

    > Szanowni Państwo, ciulu.
    --^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    full kulturka =)

  • 8. Data: 2006-07-26 18:53:25
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    TLP <t...@s...pl> napisał(a):

    > nie. drobne uchybienie. a ta sekretarka jest głupią cipą*.
    >
    > * większe uchybienie (moje)

    a co to za cytowanie?
    > Czy sądzicie, że popełniłam aż tak wielkie faux-pas jak twierdzi pewna
    > asystentka pewnego pana prezesa?

    Nie wiadomo o co chodzi.

  • 9. Data: 2006-07-26 18:59:28
    Od: "mirka" <m...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > mirka <m...@w...pl> napisał(a):
    >
    > Zawsze pisze "Witam" gdyż nie wiem czy osobą rekrutujacą jest pan czy pani,
    > tym bardziej ze adres meilowy jest praca@nazwa_firmy a nie np
    > imie,nazwisko@nazwaifirmy.

    dokłdnie z tego samego założenia wyszłam

    mirka

  • 10. Data: 2006-07-26 19:02:25
    Od: "mirka" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    ja bym
    > jeszcze wyslal zaczepno-bojowego maila wytykajacego asystentce bledy i
    > brak szacunku (ta "pani" z malej litery). Najlepiej do jej przelozonego.
    > ;)

    tak też uczyniłam, tylko wysłałam do niej a nie do jak to określiła "mojego
    potencjalnego pracodawcy"

    mirka