PracaGrupypl.praca.dyskusje › neitypowa praca, jak to rozwiazac prawnie

  • 1. Data: 2004-06-10 12:04:45
    Temat: neitypowa praca, jak to rozwiazac prawnie
    Od: "Drag" <d...@n...com.pl>

    Witam

    sprawa dosc nietypowa, ale licze ze ktos mi doradzii
    Pracuej normalnie na umowe o prace i z tego wzgledu mam kilka ciekawych
    kontaktow i w zwiazku z tym chce sobie dorobic, moge posredniczyc w
    nawiazywaniu kontaktów handlowych, czyli ide do firmy A i przedstawiam
    bardzo kozystna oferte firmy B, jezeli firma A jest zainteresowana to wtedy
    daje kontakt i reszta formalnosci zostaje załatwiona za moimi plecami, za
    takie nawiazanie kontaktu dostane prowizje od firmy B, ale niewielka, wiec
    chce dostac równiez prowizje od firmy A za to ze załatwilem jej dojscie do
    firmy B, i teraz jak to rozwiazac zeby wszystko było zgodne z prawem i zeby
    firma A wypłaciła mi te pieniadze? bo ona mi nei zapłaci dopuki nie zawiaze
    kontraktu z firma B, a jak juz zawiąze to prawdopodobie powie mi zebym sie
    bujał i ze mi nic nei da, oraz chciałbym zeby wszystko bylo legalnie i zebym
    uczciwie zapłacił za to podatek, jak to widzicie?

    Pozdrawiam
    Drag

  • 2. Data: 2004-06-10 13:12:26
    Temat: Re: neitypowa praca, jak to rozwiazac prawnie
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    Umowa cywilno-prawna z zastrzezeniem wysokich kar umownych za "przejscie
    bokiem".

  • 3. Data: 2004-06-11 10:10:13
    Od: "Drag" <d...@n...com.pl>

    Użytkownik "terrorysta" <t...@g...pl> napisał

    > Umowa cywilno-prawna z zastrzezeniem wysokich kar umownych za "przejscie
    > bokiem".

    Czy moge sam taka umowe spozadzic, czy trzeba do tego np notariusza itp, po
    za tym jak to wyglada w kwesti podatku dochodowego?

    --
    Drag

  • 4. Data: 2004-06-11 12:04:07
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > Czy moge sam taka umowe spozadzic, czy trzeba do tego np notariusza itp, po
    > za tym jak to wyglada w kwesti podatku dochodowego?
    > Drag
    Notariusz jest zbedny. Jesli chodzi o powazna kwote polecalbym skorzystanie z
    uslug radcy prawnego(tylko nie adwokata! oni sie na tym nie znaja w wiekszosci
    przypadkow). Podatek- w zeznaniu rocznym, w rubryce dochody z innych zrodel.
    t.

  • 5. Data: 2004-06-11 13:00:02
    Od: "Drag" <d...@n...com.pl>

> [...]

    skorzystanie z
    > uslug radcy prawnego(tylko nie adwokata! oni sie na tym nie znaja w

    kwoty nie take znowu wielkie od 100 do 500 za załatwienie dojscia, za
    poznanie pana x z panem y, i tu sie moja rola konczy, nie bardzo che
    zalatwiac tego typu sprawy po za prawem, bo potem moga wyniknac jakies jaja

    >Podatek- w zeznaniu rocznym, w rubryce dochody z innych >zrodel.

    czyli podatek płace w formie dopłaty, a jaka jest stawka podatkowa? i czy
    musze rejestrowac działalnosc gospodarczą? przypominam ze juz pracuje i to
    byłoby tak na boku i nic neie ma wspolnego z tym czym sie zajmuje

    Drag

  • 6. Data: 2004-06-11 16:13:33
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > czyli podatek płace w formie dopłaty, a jaka jest stawka podatkowa?

    taka jaka Ci wyjdzie za dochod roczny

    i czy
    > musze rejestrowac działalnosc gospodarczą?

    nie!

    t.