PracaGrupypl.praca.dyskusje › zatrudnienie przez osobę fizyczną

  • 1. Data: 2004-06-10 10:10:50
    Temat: zatrudnienie przez osobę fizyczną
    Od: "K.Jacek" <k...@p...onet.pl>

    Mam firmę, ale dom buduję jako osoba fizyczna - dla siebie.
    Chcę zatrudnić kogoś do pewnych prac wykończeniowych.
    Ta osoba to rolnik - czyli ma KRUS lub ktoś kto nie pobiera zasiłku dla
    bezrobotnych.
    Jak formalnie można zlecić takiemu komuś wykonanie
    pewnych prostych prac. Czy umowa zlecenie czy też o dzieło.
    Czy możliwe są takie umowy między dwoma osobami fizycznymi?
    Jakie podatki i ZUS należy odprowadzić i kto ma ten obowiązek?

    Ktoś może próbował?

    K.J.

  • 2. Data: 2004-06-12 10:58:28
    Temat: Re: zatrudnienie przez osobę fizyczną
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    K.Jacek w news:ca9c8p$cgr$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Czy umowa zlecenie czy też o dzieło. Czy możliwe są takie
    > umowy między dwoma osobami fizycznymi?
    > Jakie podatki i ZUS należy odprowadzić i kto ma ten obowiązek?

    KODEKS CYWILNY
    ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Tekst jednolity.

    PRZEPISY WSTĘPNE

    Art. 1.
    Kodeks niniejszy reguluje stosunki cywilnoprawne między osobami fizycznymi
    i osobami prawnymi.

    Tytuł XV - UMOWA O DZIEŁO (art.627 do art. 646)
    http://www.prawo.akcjasos.pl/k_cywilny5.html#7
    Tytuł XXI - ZLECENIE (art.734 do art. 751)
    http://www.prawo.akcjasos.pl/k_cywilny6.html#4

    --
    pozdrawiam
    Greg