PracaGrupypl.praca.dyskusjemotorola › Re: motorola
    From: "Vetch" <...@...3.4>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: motorola
    Date: Mon, 20 Jun 2005 09:46:32 +0200

    Użytkownik "marcin" <h...@v...pl> napisał w wiadomości
    > wiem ze temat byl tutaj walkowany nie raz, sprawdzilem a archiwum, ale
    > tego co chcialbym wiedziec nie znalazlem. byly pytania o rekrutacje,
    > zarobki, a ja chcialbym zapytac o to jak sie tam pracuje. jaka jest
    > atmosfera, czy jest straszny wycisk

    po wygooglowaniu i przeczytaniu paru stron na ich temat, odnoszę wrażenie że
    to taki amerykański styl pracy, czyli coś jak sekta :-)

    Może się mylę, ale nie podoba mi się ten nacisk na integrację pracownika i
    jego prywatnego życia z celami firmy i innymi pracownikami. Teksty typu
    "jesteśmy jak wielka rodzina" mówią po prostu "od członków rodziny wymagamy
    lojalności i zaangażowania całej osoby", albo "mile spędzamy czas", oznacza
    "nie ma czasu wolnego, poza krótką przerwą na odpoczynek", czy "luźna
    atmosfera, świętowanie ważnych wydarzeń" oznacza "nie będziesz miał czasu
    świętować w domu".

    Ogólnie płacą chyba dobrze, ale jeśli się nie mylę, jest to i tak niska cena
    za utratę prywatności i indywidualizmu, duży nacisk na pracę zespołową -
    jesteś "trybikiem w zegarze". Podsumowując, na pewno jest wycisk i pewnego
    rodzaju pranie mózgu. Jeśli ktoś nie jest asertywny, będzie idealnym
    pracownikiem.

    Pamiętacie "Iniemamocni" i problemy głównego bohatera z szefem firmy
    ubezpieczeniowej ?
    :-)

    Piotr Zagawa
    http://vetch.magot.pl/