PracaGrupypl.praca.dyskusje › masowa wymiana pracowników?

  • 21. Data: 2006-11-24 15:57:37
    Temat: Re: masowa wymiana pracowników?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 24 Nov 2006 14:22:43 +0100, przemek napisał(a):

    > Niestety tego zwykle pracodawcy nie rozumieją, dla nich pracownicy do
    > elementy wymienne - często nie zdają sobie sprawy, że wdrożenie pracownika
    > do pełnej wydajności na stanowisku to od to koszt 1-12 miesięcznych pensji
    > tego pracownika.

    Rozumieja, i dlatego szukaja tylko ludzi z doswiadczeniem w branzy i
    zatrudniaja na okres probny za smieszne pieniadze. A teraz, jak Ci dobrze
    wyjezdzaja, to sie dziwia, ze zaczyna brakowac chetnych.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 22. Data: 2006-11-24 16:14:10
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    herakles <h...@b...pl> napisał(a):
> [...]

    sluszne

    > bo nie wiesz czy masz się rozglądać za nową firmą czy nie.

    wiesz to niczego nei zmieni.. ja kiedys tak zrobilem oczywiscie ze nie ze absolutnie
    zadne zwolnienia a ja to juz zupelnie nie [troche inna sytuacja - firma zostala
    przejeta] a potem sie okazalo ze ciach bach zlikwidowali caly dzial bez ogladania sie
    na to czy ktos potrzebny.. jednego prezesa co sie stawial i bronil zalogi tez
    zwolnili....

    Piotr Żebrowski

  • 23. Data: 2006-11-24 18:31:14
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 24 Nov 2006 16:55:04 +0100, jacros <j...@z...pl>
    w <ek74kn$pi4$1@sunflower.man.poznan.pl> napisał:

    [ ... ]
    > Co do waszych sugestii na temat firmy córki nowego oddziału itp. cchiałbym
    > wyjaśnić że pracuje w dość ospałym na pół sprywatyzowanym
    > przedsiebiorstwie.. raczej nie rozwijającym sie.. pare dni temu odszedł od
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > nas prezes (sam) pozostał narazie tylko vice i to on dał te ogłoszenia, być
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Tak sam odszedł?
    IMHO to po angielsku taka sytuacja nazywa się 'Update your CV.'

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 24. Data: 2006-11-24 22:30:43
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jak dla mnie to raczej świadczy o kompletnej klęsce zarządzania w tej firmie,
    mam wrażenie, że jest to wywodzący sie z epoki socjalizmu problem, czyli
    zerwanie więzi kierownictwa z masami.

    Jeśli nawet w tej firmie kryją sie za tym pozytywne zamiary, np. inwestycje i
    rozwój co jest zwiążane z tworzeniem nowych miejsc pracy i rekrutacją, to
    jeśli zarząd nie potrafi tego "sprzedać" wewnątrz firmy całkowicie tym samym
    dezorganizując pracę, to raczej w następnej transzy powinny pojawić się
    ogłoszenia o naborze na stanowiska: "prezes", "zastępca prezesa" ip itd.

    Jeśli natomiast kryją się za tym jakieś socjotechniczne sztuczki, to raczej
    bardzo podobna konkluzja.

  • 25. Data: 2006-11-25 22:13:01
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    > pospiechu). Nie twierdze, ze wszystkie firmy graja fair, ale moze zupelnie
    > nie potrzebnie sie martwicie i np. firma podpisala jakas umowe z
    > zagranicznym kontrahentem i otwiera nowy, duzy oddzial do obslugi jego
    > produktow. A nawet jesli nie dowiecie sie prawdy, to kazda rozmowa daje do
    > myslenia.
    >
    > Ja bym jednak nie podchodzil na dzien dobry do szefostwa, jak do tyranow, a
    > raczej po prostu uczciwie, po ludzku staral sie pogadac. Jesli kogos starasz
    > sie uczciwie traktowac, ten drugi zazwyczaj tez stara sie nie byc potworem.

    tak uczciwie i po ludzku, to zarzad/dyrektor powinien dac znac swoim
    pracownikom, o co chodzi (szukamy nowych ludzi, bo...) chociazby po to,
    by uniknac niedomowien i jakiejs dziwnej atmosfery w firmie-by ludzie
    pracowali, a nie zastanawiali sie co sie dzieje. jesli nie informuje, to
    nie jest tak "uczciwie, po ludzku".

  • 26. Data: 2006-11-27 11:06:22
    Od: "forest" <g...@w...pl>

    ja proponuję idźcie w parę osób - wszyscy, na których etaty firma dała
    ogłoszenie, do szefostwa i wyjaśnijcie sprawę;

    szczera, kulturalna - z waszej strony, rozmowa może pomóc;

    na pewno pokażecie, że zastraszyć się nie dacie;