PracaGrupypl.praca.dyskusje › lojalka

  • 1. Data: 2003-07-28 12:02:45
    Temat: lojalka
    Od: "piotr" <p...@i...pl>

    Witam,
    Mam nastepujace pytanie: jesli firma wysyla pracownika na szkolenie
    podpisuje z nim tzw. lojalke czyli ze musi odpracowac jakis tam czas firmie,
    a w razie wczesniejszej rezygnacji z pracy zwrot kosztow, czy jest jakis
    sposob na ominiecie tego, jesli np. sam sie zwalniam i nie chce zwracac
    kosztow

    dzieki

  • 2. Data: 2003-07-28 12:10:25
    Temat: Re: lojalka
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a w razie wczesniejszej rezygnacji z pracy zwrot kosztow, czy jest jakis
    > sposob na ominiecie tego, jesli np. sam sie zwalniam i nie chce zwracac

    Jest: nie podpisuj lojalki, jak sama nazwa wskazuje do czegoś się
    zobowiązujesz.

  • 3. Data: 2003-07-28 12:14:18
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    piotr <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > a w razie wczesniejszej rezygnacji z pracy zwrot kosztow, czy jest jakis
    > sposob na ominiecie tego, jesli np. sam sie zwalniam i nie chce zwracac

    Jak podpiszesz umowę, to musisz się jej trzymać. Nie ma sztuczek, żeby
    podpisać i olać.

    Tylko w takiej umowie musi być wyraźnie napisane: jakie szkolenie, jaki
    okres jesteś zobowiązany odpracować, jeśli nastapi rozwiązanie umowy
    (dokładnie z jakiego tytułu), to co się wtedy dzieje: ile masz oddac, na
    jakiej zasadzie i w jakim terminie.

    Musisz się także zastanowić, czy jest to warte - przeciez bez sensu jest
    jakiś zwykły kurs obsługi Windows za np. dwuletnią karencję i zwrot
    ogromnych pieniędzy.

  • 4. Data: 2003-07-28 13:56:30
    Od: "piotr" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > Musisz się także zastanowić, czy jest to warte - przeciez bez sensu jest
    > jakiś zwykły kurs obsługi Windows za np. dwuletnią karencję i zwrot

    jest to dla mnie wazny kurs kosztuje 4k pln w najgorszym wypadku go splace

  • 5. Data: 2003-07-28 13:57:14
    Od: "piotr" <p...@i...pl>

    > Jest: nie podpisuj lojalki, jak sama nazwa wskazuje do czegoś się
    > zobowiązujesz.

    a jaka to ewentalnosc, ze nie musze tego splacac?

  • 6. Data: 2003-07-28 14:02:43
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    piotr <p...@i...pl> napisał(a):

    > jest to dla mnie wazny kurs kosztuje 4k pln w najgorszym wypadku go splace

    Piszesz tak jakbys juz mial no oku nastepnego pracodawce. To moze zaproponuj
    mu zeby to On Ci zaplacil za kurs. Ty unikniesz cyrografu w firmie ktora
    chcesz olac a potencjalny pracodawca zwiaze sie z Toba blizej :))
    Byc moze ten drugi chce wlasnie na tym kursie oszczedzic ale skoro kosztuje
    az 4kpl a Ty jestes gotowy to splacic to chyba nie chodzi o kurs robotek
    recznych i w ciagu roku nawet nie poczuje tego wydatku bo to bedzie tylko
    drobna czesc tego, co bedzie musial placic Tobie.

    Pzdr
    KI

  • 7. Data: 2003-07-28 14:02:47
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > a jaka to ewentalnosc, ze nie musze tego splacac?

    Pracodawca w ciebie inwestuje i chce miec konkretne zyski (przeliczył to na
    roboczogodziny). Nie warto go kiwac, a jak jest kiepsko w firmie i wiesz, ze
    chcesz uciec to nie idz na kurs. Moze to jest jakiś sposób zeby utrzymać
    pracownika na niskiej pensji.

  • 8. Data: 2003-07-28 17:07:56
    Od: "jbj" <j...@o...pl>

> [...]
    > a w razie wczesniejszej rezygnacji z pracy zwrot kosztow, czy jest jakis
    > sposob na ominiecie tego, jesli np. sam sie zwalniam i nie chce zwracac

    Czyli innymi slowy w skrocie: czy jest mozliwe nielojalne zachowanie sie po
    podpisaniu lojalki?
    jbj

  • 9. Data: 2003-07-29 21:39:42
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    jbj napisał:

    > Czyli innymi slowy w skrocie: czy jest mozliwe nielojalne zachowanie sie po
    > podpisaniu lojalki?

    Możliwe jest, ale kosztuje. ;)

    Flyer