PracaGrupypl.praca.dyskusjelojajka i weksel › Re: lojajka i weksel
    From: R De <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: lojajka i weksel
    Date: Fri, 21 Nov 2003 22:13:50 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@net2-3.telkab.pl

    Rybka wklepał z nudów:

    > Witam wszystkich!
    >
    > Bylam dzis na rozmowie o prace.
    > Szef firmy wspomnial mi o czyms, o czym nigdy wczesniej nie slyszalam.
    > Powiedzial, ze po skonczeniu wspolpracy z jego firma bede musiala podpisac
    > lojalke, ze przez kolejne trzy lata nie podejme pracy u konkurencji. To
    > jako tako moge zrozumiec. Ale wspomnial tez o wekslu. I to bardzo mnie
    > zdziwilo. O co chodzi? Czy ktos z was spotkal sie moze z czyms takim? Czy
    > szef ma prawo zadac ode mnie poreczenia pienieznego (chyba o to chodzi w
    > wekslu...?) , ze nie podejme pracy w konkurencyjnej firmie ???
> [...]
    Zstanów się, czy firma jest "właściwa" i czy działa legalnie. Może to jest
    biuro "informacyjne"?
    Szef nie ma prawa żądać od Ciebie zabezpieczenia finansowego, bo to co
    zrobisz po wygaśnięciu umowy o pracę jest twoją sprawą.
    Jeśli boi się, że podejmiesz pracę w "konkurencji", to znaczy że albo nie
    jest na tyle "silny", aby utrzymać się na rynku, albo już ma kłopoty i
    próbuje jakoś się zabezpieczyć - tak na wszelki wypadek.
    W każdym razie mnie wygląda na kanciarza i jeśli masz inny wybór, to
    poszukaj innej pracy.
    Trafiłem kiedyś na podobną sytuację i skończyło się w szpitalu dzieciątka
    Jezus, bo mi przyszły szef zapowiedział, że jak złożę podanie o wymówienie,
    to dostanę "dyscyplinarkę". Żona długo odwiedzała go na oddziale.
    Praktyki takiej zaprzestał.
    Tak czy inaczej - bardzo uważaj.
    Pozdrawiam.