PracaGrupypl.praca.dyskusjelist motywacyjny mailem... › Re: list motywacyjny mailem...
    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: list motywacyjny mailem...
    Date: Sat, 20 Jul 2002 01:07:02 +0200

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 19 Jul 2002 16:22:42 +0200), "HubertW"
    <h...@s...pl> był(a) napisał(a):

    >Musze wyslac list motywacyjny, ale mailem. Zwykle w takich listach podpisuje
    >sie wlasnorecznie. W tym wypadku list motywacyjny bedzie napisany w Wordzie

    Koniecznie w Wordzie? Bez sensu! List napisz normalnie, w treści,
    conajwyżej w formacie HTML. W załączniku możesz walnąć CV.

    Jakiś czas temu dostałem list od jednego łosia:

    Treść (a może temat, nie pamiętam):

    OFERTA PRACY

    Załącznik: jakiś plik.doc.

    Odpisałem mu grzecznie, że pracy mam dość i nie interesuje mnie jego
    oferta oraz poinformowałem, że chyba ma jakiegoś wirusa, bo coś mu się
    do załącznika wkleiło... Jak ktoś pisze mi ,,oferta pracy'', to znaczy
    że oferuje pracę, a nie że jej szuka...

    Ludzie nie potrafią zrozumieć, że LIST MOTYWACYJNY to nie jest
    tradycyjnie wyklepana formułka od panienki po polonistyce wysyłana do
    firmy stricte elektronicznej, w której pisze ona, że chciałaby związać
    swoją karierę zawodową z naszą firmą, że jest mądra, szybko się uczy i
    wogóle kul. List to list, nie wysyła się go w załączniku, ale w
    liście, jak sama nazwa wskazuje.

    W liście nawiązujesz do jakiś wcześniejszych kontaktów lub też do
    pewnych charakterystycznych lub istotnych spraw. Wiem, wiem,
    najłatwiej naklepać, że jest się super-debeściak i wysłać na 10000
    adresów kupionych od jakiegoś spamera. Ale dla mnie to żadna kultura
    szukania pracy...

    Jak dostaję spersonalizowane listy, to na nie odpowiadam, bo czuję
    się, ze gość chce ze mną rozmawiać. Choć niestety nie mogę go
    zatrudnić, bo sam jestem bez pracy :-(, to jednak odpisuję. A jak
    widzę, że ktoś walną seryjną korespondencję, to ląduje do kosza bez
    reakcji.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)