PracaGrupypl.praca.dyskusjelegitymacja studencka a zatrudnienie › Re: legitymacja studencka a zatrudnienie
  • Data: 2009-07-07 07:06:00
    Temat: Re: legitymacja studencka a zatrudnienie
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PteroDaktyl" <d...@p...net> napisał

    > Przeczytałem artykuł jak to studenci którzy zrobili licencjata, a
    > zamierzają się dalej kształcić na magistra "gubią" legitymacje, żeby w
    > czasie wakacji nie tracić zniżek a także by mieć dodatkowe plusy u
    > pracodawcy, by ten nie płacił za nich Zus. O ile rozumiem że da się w ten
    > sposób kupić bilet ulgowy na pociąg, autobus czy w kinie, to niby jakim
    > cudem do cholery ten numer udaje się w pracy, skoro ktoś nie jest
    > studentem to uczelnia nie płaci na niego składek i w Zusie powinni się
    > zorientować(?!)

    A w czym się mają zorientować? Co najwyżej w tym, że nikt już za owych
    "studentów" składek nie płaci. Nie jest to przecież jednak obowiazkowe,
    jeśli się nie pracuje. A tego czy ktoś pracuje czy nie ZUS z przyczyn
    oczywistych już nie wie. To, co opisujesz to typowa praca na "półczarno",
    choć najczęściej bez świadomości pracodawcy.