PracaGrupypl.praca.dyskusje › kto poprawnie obliczy czas wypowiedzenia

  • 1. Data: 2003-01-09 15:49:56
    Temat: kto poprawnie obliczy czas wypowiedzenia
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Osoba, o ktora chodzi:

    pracuje w firmie A 2 lata
    przechodzi do firmy B i pracuje 1 rok
    pracuje znow w firmie A 1 rok

    Sklada wypowiedzenie i teraz zagadka: czy okres wypowiedzenia wynosi 1
    miesiac czy 3 miesiace ? W kodeksie pracy nic na ten temat nie ma, tam jest
    tylko tekst "okres zatrudnienia u pracodawcy". Pracodawca wiec teoretycznie
    zsumowal ten okres i wyszlo mu 3 lata, wiec okreslil okres wypowiedzenia na
    3 miesiace, a nam sie wydaje, ze liczy sie dlugosc ostatniej umowy o prace,
    czyli 1 miesiac ?

    Pomiedzy przejsciami z A do B i B do A byly normalne wypowiedzenia,
    swiadectwa pracy i nowe umowy. Teoretycznie firmy A i B sa w tej samej
    grupie kapitalowej, ale prawnie sa to odrebne spolki i odrebni pracodawcy.

    Tylko prosze o "nie gdybanie co by bylo gdyby", ale poparcie tego jakimis
    intepretacjami z wyrokow sadowych, PIP, czy cos takiego ....

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 2. Data: 2003-01-09 19:04:00
    Temat: Re: kto poprawnie obliczy czas wypowiedzenia
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Thu, 9 Jan 2003 16:49:56 +0100, KrzysiekPP
    <j...@n...ceti.pl> napisał:

> [...]
    >swiadectwa pracy i nowe umowy. Teoretycznie firmy A i B sa w tej samej
    >grupie kapitalowej, ale prawnie sa to odrebne spolki i odrebni pracodawcy.

    Zgodnie z kodeksem pracy - jedn miesiąc, liczy się długość ostaniego
    zatrudnienia u pracodawcy

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:

    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,

    Z.S.

  • 3. Data: 2003-01-09 19:11:00
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]

    > 3 miesiace, a nam sie wydaje, ze liczy sie dlugosc ostatniej umowy o prace,

    tu nie ma co gdybac, pracodawca postapil nieslusznie.
    niech pracodawca powie, co mu napisze jako _okres zatrudnienia_
    na swiadectwie pracy.... bo to bedzie ten sam okres, jaki nalezy
    uznac w tym wypadku za podstawe do wyznaczenie dlugosci zatrudnienia
    i w zwiazku z tym okresu wypowiedzenia. - za poprzednie 2 lata juz ma SP.
    obawiam sie, ze w tego typu sprwie moze nie byc jeszcze zandego wyroku.
    Proponuje zadzownic do PIP _z zapytaniem_, jesli pracodawca upiera
    sie przy 3 miesiacach.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2003-01-10 12:31:18
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Proponuje zadzownic do PIP _z zapytaniem_, jesli pracodawca upiera
    > sie przy 3 miesiacach.

    Wlasnie o to chodzi ze PIP powiedzial 3 miesiace ! I to jest naszym zdanien
    pomylka !

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 5. Data: 2003-01-10 13:14:30
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracodawcy
    > i wynosi:
    >
    > 2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej

    Tak ale kolejny punkt mowi ze:

    § 1[1]. Do okresu zatrudnienia, o którym mowa w § 1, wlicza
    się pracownikowi okres zatrudnienia u poprzedniego
    pracodawcy, jeżeli zmiana pracodawcy nastąpiła na zasadach
    określonych w art. 23[1], a także w innych przypadkach, gdy
    z mocy odrębnych przepisów nowy pracodawca jest następcą
    prawnym w stosunkach pracy nawiązanych przez pracodawcę
    poprzednio zatrudniającego tego pracownika.
    23[1]. § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części
    na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w
    dotychczasowych stosunkach pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5.

    i moze tu zachodzi tego typu sytuacja, co jest bardzo
    mozliwe z opisu.

  • 6. Data: 2003-01-10 17:24:04
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:

    > Wlasnie o to chodzi ze PIP powiedzial 3 miesiace ! I to jest naszym zdanien
    > pomylka !

    no to moze to ..przekladanie'' pracownika miedzy firmami A->B->A bylo
    na zasadach opisanych przez maggie_ ?

    jesli PIP tak twierdzi, to pewnie costam wie...

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2003-01-11 10:57:34
    Od: s...@p...onet.pl

    Przeczytaj dokładnie art.36 kp. Wychodzi że 1 miesiąc. Jak masz wątpliwości
    zadzwoń do miejscowego PIP oni Ci podpowiedzą.

  • 8. Data: 2003-01-20 14:37:37
    Od: Aleksandra <a...@u...com.pl>

    KrzysiekPP wrote:
> [...]
    >
    > Tylko prosze o "nie gdybanie co by bylo gdyby", ale poparcie tego jakimis
    > intepretacjami z wyrokow sadowych, PIP, czy cos takiego ....

    Jesli sprawa jest nadal aktualna (dopiero
    odczytałam), daj znać na priv. Z całą pewnoscią
    jednak 3 miesiące.

    Aleksandra