PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszty zycia w Pradze

  • 1. Data: 2004-02-18 20:14:01
    Temat: koszty zycia w Pradze
    Od: "Wiktor" <w...@y...com>

    Witam,

    Chcialbym sie dowiedziec o koszty utrzymania w Pradze:wynajem mieszkania 2
    pokojowego+jedzonko, ewentualnie przejazdy-jakis bilet miesieczny.

    Pozdrawiam

    Wiktor

  • 2. Data: 2004-02-18 20:42:37
    Temat: Re: koszty zycia w Pradze
    Od: RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)

    On Wed, 18 Feb 2004 21:14:01 +0100, "Wiktor" <w...@y...com>
    wrote:

    >Chcialbym sie dowiedziec o koszty utrzymania w Pradze:wynajem mieszkania 2
    >pokojowego+jedzonko, ewentualnie przejazdy-jakis bilet miesieczny.

    W Pradze (czeskiej) czy na Pradze (warszawskiej)?
    Bo mi przychodzą tylko takie dwa skojarzenia, przy czym to pierwsze
    bym szukał na jakiejś czeskiej grupie lokalnej, a to drugie na np.
    pl.regionalne.warszawa.
    Generalnie Praga nie jest najdroższym miejscem Warszawy... ;-)

    Pozdrawiam
    Prof

  • 3. Data: 2004-02-18 20:44:48
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik <RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)> napisał w wiadomości

    > W Pradze (czeskiej) czy na Pradze (warszawskiej)?
    Przecież napisał W Pradze
    /\/\/\

  • 4. Data: 2004-02-19 20:03:26
    Od: RSujak @ plusnet. POLSKA (Prof)

    On Wed, 18 Feb 2004 21:44:48 +0100, "Jakub Zysnarski"
    <a...@n...koncu.postu> wrote:

    >2

    >Przecież napisał W Pradze
    > /\/\/\

    No ale jest to grupa pl.* więc chciałem pomóc w wyborze
    odpowiedniejszej ....
    Ponadto pl.praca.* więc tym bardziej chyba jest lepsza jakaś grupa
    regionalna i to czeska....
    Oczywiście jest pewna szansa że ktoś *pracował* w Pradze, ale chyba
    już lepiej pytać o to na jakiejś grupie turystycznej, co?

    Wyluzuj się, chciałem tylko pomóc w wyszukaniu właściwszej grupy ....

    Pozdrawiam
    Prof

  • 5. Data: 2004-02-19 23:47:01
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    Wiktor wrote:

    > Chcialbym sie dowiedziec o koszty utrzymania w Pradze:wynajem mieszkania 2
    > pokojowego+jedzonko, ewentualnie przejazdy-jakis bilet miesieczny.

    No więc ceny za dwupokojowe mieszkanie 2 pok. zaczynają się od 9-10kKc.
    Jednakże realne ceny to rząd 11-12kKc. Dla założonego kursu 25Kc ~ 1$ - na
    takie mieszkanie należy przeznaczyć ~250$ / m-c. Bilet miesięczny (coś w
    charakterze sieciowego, na wszystkie komunikacje) - 420Kc ~ 16-17$.
    Obiad w restauracji można zjeść za 90-100Kc ~4$. Kolacja (taka wiecie...
    mniej konsumpcyjna a bardziej towarzyska, w sensie "kolacja" ;) ) to
    110-130Kc ~5-6$. Droższe piwa (Pilsner Urquell) w restauracji to ~20-25Kc
    ~1$, tańsze (Gambrinus) ~17Kc ;) Bilet do kina ~160Kc ~6-7$. Dwugodzinny
    basen z sauna ~80-90Kc ~3-4$. Oczywiście są miejsca, gdzie za browara można
    zapłacić 60Kc - ale takich miejsc należy unikać ;P Generalnie można
    przyjąć, że ceny artykułów spożywczych są dość zbliżone do tych w Polsce.

    --
    Pozdrawia m.

  • 6. Data: 2004-02-20 12:33:12
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    Użytkownik "Wiktor" <w...@y...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Chcialbym sie dowiedziec o koszty utrzymania w Pradze:wynajem mieszkania 2
    > pokojowego+jedzonko, ewentualnie przejazdy-jakis bilet miesieczny.

    Niedawno w prasie (chyba Wyborcza) opublikowano "Eurokoszyk"
    czyli zestawienie cen podstawowych produktów i usług oraz
    siły nabywczej pieniądza.

    Z tego opracowania wynika, że koszty życia w Czechach są średnio od 15 - 25%
    wyższe niż w Polsce.
    Zdecydowanie droższe są produkty importowane, tu różnica cen przekracza 100%
    Puszka Heinekena (0,5l) PL=0,71 EUR. CZ=2,0 EUR
    Ajax cytrynowy (1l) PL=1,20EUR, CZ=2,55EUR
    Lewisy 501 PL=49EUR, CZ=70EUR

    Ogromna różnica w cenie Jabłek (1kg) PL=0,38 EUR, CZ=0,78 EUR
    Ziemniaków (1kg) - PL=0,17 EUR, CZ=0,79 EUR
    Nieznacznie tańsze są jaja i mleko. (Czesi jaja robią sobie ze wszystkiego,
    to cecha narodowa ;)

    Średnia cena mieszkania ok 50m kw w centrum Pragi to ok. 450EUR.

    O połowę tańsze są rozmowy telefoniczne.

    Pozdrawiam

    JL

  • 7. Data: 2004-02-25 22:59:11
    Od: neco <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-02-20 00:47, Użytkownik misman napisał:
> [...]
    > Generalnie można
    > przyjąć, że ceny artykułów spożywczych są dość zbliżone do tych w Polsce.

    Rzekłbym że są zbliżone w taki sposób, że do ceny w złotówkach trzeba
    dodać jedno zero aby otrzymać cenę w koronach. Oczywiscie nie można
    powiedzieć tego o wszystkich cenach, ale tak pi razy oko mi wychodziło
    to o jakieś 30% więcej niz w .pl (przy kursie 10kc=1,3zl).

    Co do mieszkania się nei wypowiadam, aczkolwiek przedmówca ma rację.
    W dużej mierze zależy GDZIE chcesz mieszkać, bo w zależności od
    lokalizacji i standardu rozstrzał cenowy jest spory.