PracaGrupypl.praca.dyskusje › pol etatu a dzialalnosc gospodarcza

  • 1. Data: 2004-02-18 18:31:04
    Temat: pol etatu a dzialalnosc gospodarcza
    Od: "grooby" <g...@w...pl>

    Hej!
    Czy, zeby nie placic samemu ZUSu musi byc caly etat, czy moge na 1/2 etatu
    pracowac u kogos??
    Czy jeszczew zwiazku z ZUSem sa jakies wymogi odnosnie pracodawcy??

    Zdrowko
    grooby

  • 2. Data: 2004-02-19 09:46:29
    Temat: Re: pol etatu a dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "grooby" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy, zeby nie placic samemu ZUSu musi byc caly etat, czy moge na 1/2 etatu
    > pracowac u kogos??

    Nie jest ważne, na jaki etat jesteś zatrudniony, natomiast musisz być
    ubezpieczony od conajmniej najniższego wynagrodzenia (w 2004 r. - 824 zł),
    aby płacić tylko ubezpieczenie zdrowotne.

    > Czy jeszczew zwiazku z ZUSem sa jakies wymogi odnosnie pracodawcy??

    Jeżeli dobrze rozumiem, o co Ci chodzi, to nie, natomiast mając DG
    powinieneś zgłosić to pracodawcy, aby nie odejmował Ci od podatku tzw. kwoty
    wolnej od podatku. Zależy to chyba (!) od tego, w jaki sposób rozliczasz się
    ze swojej działalności, ale nie jestem pewna!

    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2004-02-19 14:55:22
    Od: "Dominik" <d...@p...onet.pl>

    > Nie jest ważne, na jaki etat jesteś zatrudniony, natomiast musisz być
    > ubezpieczony od conajmniej najniższego wynagrodzenia (w 2004 r. - 824 zł),
    > aby płacić tylko ubezpieczenie zdrowotne.

    Czy jesteś pewna Katarzyno że tak jest ?? Ja prowadzę działalność gospodarczą
    i równocześnie zatrudniony jestem na UMOWA-ZLECENIE na kwotę 150 złotych. Z
    tytułu prowadzenia działalności gospodarczej płacę tylko składkę zdrowotną.
    ---------
    Na samym początku nie byłem przekonany więc poszedłem do ZUSu i bardzo miła
    pani kierowniczka poinformowała mnie że się nie mylę i jest to zgodne z
    prawem. To samo zrobiła moja kuzynka (tzn wypytała się we własnym ZUSie) i
    informacje potwierdziły się. Od tego czasu zatrudniamy się na krzyż. Ja jej
    pomagam a ona mnie (tzn pracujemy dla siebie)
    WAŻNE !! firma z jaką ma się umowe nie może być z tej samej branży co
    działalność gospodarcza jaką się prowadzi !! a nawet pokrewna.

    pozdrawiam
    Dominik
    www.TwojPartner.com

  • 4. Data: 2004-02-19 21:40:44
    Od: e...@o...pl

> [...]
    > WAŻNE !! firma z jaką ma się umowe nie może być z tej samej branży co
    > działalność gospodarcza jaką się prowadzi !! a nawet pokrewna.

    Kasia ma rację...tak niestety jest jeśli chodzi o kwotę 824 zł.brutto, barnża
    może by`ć taka sama...nie ma to znaczenia.
    jeśli mój pracodawca stwierdzi że mam otworzyć działalność i sprzedawać
    telefony komórkowe....to muszę otworzyć działalnośc jemu pokrewną, tak?
    więc jak tu mamy NIE współpracować?