PracaGrupypl.praca.dyskusjekoszty badania do pracy przed podpisaniem umowy??? › Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
  • Data: 2006-04-14 04:35:51
    Temat: Re: koszty badania do pracy przed podpisaniem umowy???
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Nikiel ;-) wrote:
    > Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > Ciebie

    > wymyslisz
    >
    > No nie bardzo, pracodawca nie może _żądać_ od kandydatów badań
    > lekarskich - patrz art. 22(1) KP ;)
    > Ustawa o ochronie danych osobowych się kłania.

    Przeczytalam artykul i wydaje mi sie niejasny - tzn. stwierdza, ze
    pracodawca moze od kandydata żądac tych a tych informacji, ale nie
    wynika z niego, ze tylko tych - nie ma tam wymienionych rzeczy, ktore
    czesto sa wymagane, chocby zdjecia.
    Wczytam sie w wolnej chwili w te ustawe o ochronie danych. Dotychczas
    wydawalo mi sie (fakt, ze nie na podstawie twardej wiedzy) ze czlowiek
    moze o sobie dobrowolnie udzielic drugiemu czlowiekowi dowolnej
    informacji, natomiast obwarowania dotycza wykorzystywania tych
    informacji w inny sposob niz ten, na ktory udzielajacy wyrazil zgode
    oraz dzielenia sie nimi z innymi podmiotami. Kandydowanie do pracy jest
    badz co badz dzialaniem calkowicie dobrowolnym i jak komus sie nie
    podoba zestaw żądan pracodawcy, to moze sie nie zglaszac.

    BTW czesto pojawiaja sie ogloszenia "rencistow zatrudnie" i wiadomo, ze
    aby pracodawca mial dodatkowe ulgi z tytulu zatrudnienia rencisty czy
    osoby niepelnosprawnej, musi miec dowody jej statusu i sa one okazywane
    chyba przed podjeciem decyzji o zatrudnieniu. Jakis czas temu mielismy
    na grupie czlowieka, ktory sie skarzyl, ze pracodawca chcacy zatrudnic
    osobe niepelnosprawna zrezygnowal z niego, gdy ujrzal papiery i
    zobaczyl, ze jego niepelnosprawnosc to choroba psychiczna. Czyzby
    sytuacje zatrudniania rencistow/niepelnosprawnych z traktowaniem ich
    niepelnosprawnosci jako atutu (ze wzgledow podatkowych)i wymogiem
    okazania "papierow" na niepelnosprawnosc byly poza prawem?

    Masz duza wiedze i bede wdzieczna za powyjasnianie tego blizej, zeby
    poweryfikowac swoje dotychczasowe wyobrazenia na ten temat. :)

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii