PracaGrupypl.praca.dyskusje › kontrola z ZUS-u (Łódź)

  • 1. Data: 2003-07-15 12:54:20
    Temat: kontrola z ZUS-u (Łódź)
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Przyjaciel spodziewa się konroli z ZUS-u. Czy wiecie, jak taka kontrola
    wygląda - co i jak sprawdzają?
    Kogo skontrolują na 100%? Chodzi mi głównie o ZUS w Łodzi. Słyszałam, że w
    Wa-wie kontroli jest coraz więcej, zwłaszcza tych firm, które zatrudniają
    kobiety w ciąży. Czy to prawda? Jak jest w Łodzi?
    Pozdrawiam!
    Iwona

  • 2. Data: 2003-07-15 13:00:25
    Temat: Re: kontrola z ZUS-u (Łódź)
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Marchewka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wa-wie kontroli jest coraz więcej, zwłaszcza tych firm, które zatrudniają
    > kobiety w ciąży. Czy to prawda? Jak jest w Łodzi?

    Akurat o ZUS-ie z Łodzi nic nie wiem, więc nie pomogę, ale...
    skąd ZUS wie, że zakład pracy zatrudnia kobiety w ciąży? To się jakoś im
    zgłasza?
    Będą pewnie kontrolować naliczanie składek, czy jest prawidłowe, ich
    terminowe odprowadzanie, czy w pełnej wysokości...
    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2003-07-16 18:22:02
    Temat: Odp: kontrola z ZUS-u (Łódź)
    Od: "Avenger" <s...@N...fm>

    Użytkownik Kasia Mikołajczyk <k...@U...ceti.pl> w wiadomości do gr
    up dyskusyjnych napisał:bf0ttd$4lv$...@d...ceti.pl...
> [...]
    > Będą pewnie kontrolować naliczanie składek, czy jest prawidłowe, ich
    > terminowe odprowadzanie, czy w pełnej wysokości...

    Co do kontroli to zależy czego kontroli. Jeśli jest to kontrola doraźna to j
    est specjalna komórka która kontroluje płatników ... ... czy dokumenty są do
    brze wypełnione, wpłaty dobrze opisane i zapłacone w terminie jest również k
    ontrola z Zasiłków która sprawdza ubezpieczonych przebywających na zwolenien
    iach L4 i sprawdza zasadność takiego zwolnienia.
    Co do kobiet w ciąży to jest to spory problem ... ... ostatnio było o tym do
    syć głośno w telewizji. Firma zatrudniała kobiety w ciąży (w 6 miesiącu). Wy
    glądało to w ten sposób że kobietom sprzedawano jakieś książki za które płac
    iły ileśtam złotych ... ... firma zarabiała sprzedając książki przez 3 miesi
    ące do momentu rozwiązania u kobiety. Potem kobieta pobierała zasiłek macier
    zyński i kasa jej się zwracała (oczywiście zarabiała na tym). Zarówno firma
    była zadowolona bo sprzedała książki. Kobieta też bo miała zasiłek. Dlatego
    ZUS sprawdza zatrudnienie kobiet w ciąży.

    Ave

  • 4. Data: 2003-07-17 14:23:56
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    > Wa-wie kontroli jest coraz więcej, zwłaszcza tych firm, które zatrudniają
    > kobiety w ciąży. Czy to prawda? Jak jest w Łodzi?

    Gdy kobieta w ciazy idzie na zwolnienie lekarskie to na druczku zwolnienia
    jest kod ze w ciazy i wtedy nie wyplaca sie 80% pensji ale 100%.
    Gdy pierwszy raz Zus otrzyma taka informacje - wie :)

    m.

  • 5. Data: 2003-07-23 09:01:42
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk"
    > Użytkownik "Marchewka"
    >
    > skąd ZUS wie, że zakład pracy zatrudnia kobiety w ciąży?

    Mój błąd - powinnam napisać 'kobiety w ciąży, które później idą na
    zwolnienie
    lekarskie'.
    Pozdrawiam!
    Iwona