PracaGrupypl.praca.dyskusje › kontrola?

  • 1. Data: 2002-07-14 10:33:30
    Temat: kontrola?
    Od: "kijan" <k...@k...com>

    Hejka, jesli ktos zalozy firme ktora zajmuje sie np tworzeniem: stron WWW,
    logo, grafiki itp itd, to jak szybko moze spodziewac sie kontroli
    oprogramownia (legalnosci) z ktorego sie korzysta od czasu zalozenia
    dzialalnosci.

    Pozdrawiam kijan
    www.kijan.com
    nr gg 733564
    nr icq 146361216

  • 2. Data: 2002-07-14 12:09:07
    Temat: Re: kontrola?
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kijan" <k...@k...com> napisał

[...]

    Trzmaj w kompie w firmie legalny soft, a w domu to, czego naprawdę używasz.
    Nie mają prawa przeszukiwać twojego mieszkania, a w firmie niech ci skoczą.
    Możesz kupić za grosze stare wersje legalne każdego softu.

    --
    bobers

  • 3. Data: 2002-07-14 12:52:42
    Od: "kijan" <k...@k...com>

    A jesli ta moja pseudo firma bedzie miescila sie w domku to co wtedy???????
    to co oni moga skontrolowac. Mam dwa komputery i kazdy z nich stoi w innym
    pokoju, czy oni beda sluchali tego co bede do nich mowil ze prosze to jest
    ten komputer na firme, a tamten jest domowy wiec prosze go nie ruszac.

    Pozdrawiam kijan
    www.kijan.com
    nr gg 733564
    nr icq 146361216

  • 4. Data: 2002-07-14 15:05:57
    Od: r...@s...iig.pl

    On Sun, 14 Jul 2002 14:52:42 +0200, kijan wrote:

> [...]
    > nich stoi w innym pokoju, czy oni beda sluchali tego co bede do nich
    > mowil ze prosze to jest ten komputer na firme, a tamten jest domowy wiec

    A nie mozesz jako siedziby firmy podac adresu dziadka na wsi (gdzie
    nawet pradu nie ma)? Jedyny mankament to chyba to ze ksiegi musisz
    trzymac w siedzibie firmy (ale moge plesc bzdury bo sie na ksiegowosci
    nie znam). Wtedy moga sobie kontorlowac co chca, a do twojego domu bez
    nakazu wejsc nie beada mogli.

  • 5. Data: 2002-07-14 19:06:05
    Od: "Patryk" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kijan" <k...@k...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > logo, grafiki itp itd, to jak szybko moze spodziewac sie kontroli
    > oprogramownia (legalnosci) z ktorego sie korzysta od czasu zalozenia

    jakos w Chipe byl artykol o BSA i kontrolach i tam mowil jakis gosc z
    policji ze sprawdzaja tylko ludzi na ktorych jest jakis dosnos (np.
    pracownik zglosi na policji) i w dodatku go jeszcze sprawdzaja czy nie jest
    to np. byly pracownik albo konkurencja.

    Nie wiem czy to prawda ale tak powiedzial jaki tam plicjant.

    wszystko jest w lipcowym Chip-ie
    Patryk

  • 6. Data: 2002-07-14 20:42:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 14 Jul 2002 14:52:42 +0200), "kijan"
    <k...@k...com> był(a) napisał(a):

> [...]
    >pokoju, czy oni beda sluchali tego co bede do nich mowil ze prosze to jest
    >ten komputer na firme, a tamten jest domowy wiec prosze go nie ruszac.

    Problem w tym, że jeśli już wpuścisz kontrolę, to nie możesz
    powiedzieć, że jeden jest prywatny. Pewnym rozwiązaniem byłoby gdyby
    pokój dla firmy byl oznaczony, a ten drugi osobno. Wtedy mówisz, że
    bez nakazu rewizji do prywatnego mieszkania nie wpuszczasz, choć nie
    jestem pewny czy tak można dzielić...

    A może po prostu nie kradnij i kup legalne oprogramowanie?

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-07-14 21:12:58
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    kijan <k...@k...com> wrote:
> [...]
    > logo, grafiki itp itd, to jak szybko moze spodziewac sie kontroli
    > oprogramownia (legalnosci) z ktorego sie korzysta od czasu zalozenia

    jesli swoja dzialalnosc chcesz rozpoczac od okradania innych firm,
    to nie wroze Ci swietlanej przyszlosci.
    zaloz sobie linuxa i znajdz darmowe alternatywy dla komercyjnych programow
    ktorcyh autorow planujesz OKRASC.

    mozesz sobie darowac pisanie o tym, ze to na poczatek itd. itp. bo to
    nie ma __nic__ do rzeczy.

    romekk

  • 8. Data: 2002-07-14 21:33:58
    Od: "kijan" <k...@k...com>

    glownie chodzi mi o to ze z tych programow ktorych bym korzystal na
    "zarobek" to bym chcial miec legalne oprogramowanie, a np na drugim
    komputezre ktory tez bym mial w domku, mozna bylo by od czasu do czasu
    znalezc cos z pirata aby np sprawdzic czy warto jest przesiadac sie na jakis
    nowy program i jego kupic aby moc legalnie pracowac i zarabiac.

    Pozdrawiam kijan
    www.kijan.com
    nr gg 733564
    nr icq 146361216

  • 9. Data: 2002-07-15 09:05:38
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Wtedy moga sobie kontorlowac co chca, a do twojego domu bez
    > nakazu wejsc nie beada mogli.

    Sluszna uwaga ... Jak robia wjazd na firme to bardoz czesto maja tez nakaz
    na dom (mimo dowcipow wielu w policji nie pracuja same barany).
    Znam wiele przypadkow wjazdu do firmy i do domu i to w tym samym momencie w
    roznych miastach a nawet na wjazd do domu (adres staly) oraz tymczasowy
    rowniez w dwoch odleglych od siebie miastach.

    Bezpiecznie wiec czuc sie za bardzo nie mozna ...
    przykro mi ..,

    AndY

  • 10. Data: 2002-07-15 09:24:30
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > logo, grafiki itp itd, to jak szybko moze spodziewac sie kontroli
    > oprogramownia (legalnosci) z ktorego sie korzysta od czasu zalozenia

    Możliwe, że bardzo szybko. Pamiętaj, że kontrolę oprogramowania mogą
    przeprowadzać urzędnicy US. Więc jeśli podasz w zgłoszeniu działalności
    gospodarczej, że coś tam tworzysz to w domyśle używać musisz jakiegoś softu.

    Lepszym rozwiązaniem jest napisać w zgłoszeniu o działalności gospod. np.
    usługi informatyczne, konserwacja sprzętu komputerowego itp. czyli to co nie
    jest w domyśle związane z użytkowaniem w siedzibie firmy softu.

    Zdrówko
    wm