PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - nietypowa sytuacja

  • 1. Data: 2002-07-13 16:35:44
    Temat: Urlop - nietypowa sytuacja
    Od: "Piotr Kowalewski" <b...@p...onet.pl>

    Chciałbym przedstawić swoją dość nietypową sytuację. Próbuję określić kiedy
    nabędę prawo do pełnego wymiaru urlopu. Na początku marca tego roku
    obroniłem swoją pracę dyplomową i tym samym ukończyłem studia.
    Według otrzymanego z uczelni zaświadczenia studiowałem w dwu turach:
    01.10.94 - 22.09.2000 i od 19.12.2001 - 5.03.2002. Jak można się domyśleć
    zwlekałem ze złożeniem pracy magisterskiej i w związku z tym zostałem
    "skreślony". Druga tura moich studiów to okres od "wznowienia" po złożeniu
    pracy do dnia obrony. Pracuje na podstawie umowy o prace nieprzerwanie od
    dnia 2.11.2000.
    W dniu ukończenia studiów (5.03.2002) uzyskałem 8-letni staż pracy liczony
    do urlopu.
    Zgodnie z wielokrotnie cytowanym na łamach grupy paragrafem 2 art. 155:
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu
    pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres
    zatrudnienia, w którym była pobierana nauka, bądź okres nauki,
    zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla pracownika.
    W związku z tym moja koleżanka z działu kadr uważa, że 10-letni staż pracy
    liczony do urlopu uzyskam dopiero w 2 lata po obronie. Chciałbym znaleźć
    argumenty, które pozwoliłyby jej na dodanie do tych 8 lat również czasu
    pracy, gdy nie byłem studentem. Skoro według uczelni nie studiowałem w
    okresie od 22.09.2000 a 19.12.2001, a w tym czasie, konkretnie od 2.11.2000
    do 19.12.2001 pracowałem na podstawie umowy o pracę (czyli w sumie pełnych
    13 miesięcy) to chciałbym aby ten okres był dodany mi do stażu pracy
    obliczonego na potrzeby urlopu. Gdyby udało mi się przekonać koleżankę do
    takiej interpretacji przepisów prawo do pełnego urlopu uzyskałbym w rok, a
    nie dwa, po obronie, więc jest o co powalczyć.
    Co o tym sądzicie ? Kto pomoże mi znaleźć argumenty, albo wyjaśni dlaczego
    nie mam racji ?

    --
    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2002-07-13 20:29:15
    Temat: Re: Urlop - nietypowa sytuacja
    Od: "Agnieszka" <a...@n...pl>

    Pracuje na podstawie umowy o prace nieprzerwanie od
    > dnia 2.11.2000.

    Pełny wymiar urlopu od dnia 01/01/2002 w wymiarze wg wyksztalcenia + lat
    pracy

    > to chciałbym aby ten okres był dodany mi do stażu pracy

    Niestety jezeli podczas studiow sie pracuje wtedy liczy sie tylko jedno do
    urlopu, czyli nie ma dublowania danych okresow. Tez to przerabialam, podczas
    studiow, tj. od 2 roku pracowalam na podstawie umowy o prace i w momencie
    ukonczenia studiow mam prawo do 20 dni urlopu [staz pracy jakby 8 lat, bo
    wyksztalcenie wyzsze].

    > Co o tym sądzicie ? Kto pomoże mi znaleźć argumenty, albo wyjaśni dlaczego
    > nie mam racji ?

    jw ;-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-07-13 20:31:09
    Od: "Agnieszka" <a...@n...pl>

    wiecej na
    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2002.106.
    005001300&format=webmore
    3

    Agnieszka

  • 4. Data: 2002-07-13 21:48:45
    Temat: Odp: Urlop - nietypowa sytuacja
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Agnieszka <a...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:agq2kl$8ra$...@s...bnet.pl...

> [...]
    > ukonczenia studiow mam prawo do 20 dni urlopu [staz pracy jakby 8 lat, bo

    Mam wrazenie, ze nie zrozumialas kolegi... Przeciez napisal, ze uczelnia
    wyatwila mu papierek ze NIE BYL studentem od 22.09.2000 do 19.12.2001. Skoro
    nie byl studentem a pracowal, to chyba liczy mu sie ten czas jako staz pracy
    nie liczony jako czas studiow.

    Kania - wakacyjna ;)

  • 5. Data: 2002-07-13 21:59:15
    Od: "Piotr Kowalewski" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ukonczenia studiow mam prawo do 20 dni urlopu [staz pracy jakby 8 lat, bo

    no dobrze, ale ja probuje walczyc o ponad rok pracy, w czasie, gdy _nie
    byłem_ studentem, więc według mnie okresu tego nie można uważać za "okres
    nauki"
    uwazam ze interpretacja tego przepisu przyjmujaca ze okres studiow trwa od
    daty immatrykulcji do dnia obrony pracy dyplomowej jest krzywdzaca
    hipotetycznie: gdybym z obrona magistra zwlekal 6 lat i pracowal w tym
    czasie (dodajac ogolniak uzyskalbym 10 lat pracy i pelen wymiar urlopu) to
    obrona pracy po tym czasie skutkowaloby obnizeniem mi wymiaru urlopu z 26 do
    20 dni (8 lat stazu za ukonczenie studiow) - chyba za kare, ze jeszcze
    chcialo mi sie pisac te magisterke ;-)

    wedlug mnie jest to nielogiczne

    --
    Piotrek

  • 6. Data: 2002-07-13 22:02:17
    Od: "Piotr Kowalewski" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Skoro
    > nie byl studentem a pracowal, to chyba liczy mu sie ten czas jako staz

    milo wiedziec, ze nie tylko ja tak uwazam
    ale jak przekonac kolezanke z dzialu kadr ?

    --
    Piotrek

  • 7. Data: 2002-07-13 23:22:58
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    > wedlug mnie jest to nielogiczne
    >
    > --
    > Piotrek

    Wydaje mi sie, ze tu powinny byc zastosowane przepisy takie, jak do stazu
    pracy przed rozpoczeciem studiow, a po ukonczeniu szkoly sredniej. Jakbys np
    zrobil trzy lata studiow na jednym kierunku, przerwal, poszedl do pracy a po
    roku czy dwoch podjal kolejne studia na innym kierunku, powiedzmy od
    drugiego roku, bo czesc przedmiotow ci uznali? A jesli wywalisz pierwszy
    swistek i okazesz tylko ten drugi?....ze studiowales rok i zakonczyles to
    obrona pracy magisterskiej?:)

    Jesli masz pismo o przerwaniu studiow i ich wznowieniu, to okresy tu sie wg
    mnie nie dubluja. Ale, nie jestem kadrowcem, tak wiec moge jedynie napisac
    powyzsze "ku pokrzepieniu serc"

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 8. Data: 2002-07-14 05:47:32
    Od: "Agnieszka" <a...@n...pl>

> [...]
    do
    > 20 dni (8 lat stazu za ukonczenie studiow) - chyba za kare, ze jeszcze

    Wlasnie problem lezy w interpretacji przepisow, u mnie w pracy sie tak samo
    to interpretuje, jak kolezanka z kadr ;)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2002-07-14 09:34:29
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kowalewski" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > 20 dni (8 lat stazu za ukonczenie studiow) - chyba za kare, ze jeszcze

    Wybiera sie zawsze rozwiazanie korzystniejsze dla pracownika, w takim
    hipotetycznym przypadku - z pracy, a nie ze szkoly.

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2002-07-14 12:49:16
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    :

    Przeczytaj uważnie to co sam napisałeś:

[...]

    Albo liczy ci się okres pracy, albo studia. Nie podałeś, od kiedy pracujesz
    w firmie i czy cały okres studiów pokrywa się z okresem pracy. Czyli, gdybyś
    pracował i nie studiował, to liczyłyby ci się lata pracy. Ale jeżeli
    studiując pracowałeś, to studia nie liczą się do urlopu. Ale chyba możliwe
    jest zaliczenie tylko szkoły średniej+okres pracy - nie jestem tego pewny.

    --
    bobers