PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsekwencje nie oddania pracodawcy komorki › Re: konsekwencje nie oddania pracodawcy komorki
  • Data: 2003-05-30 09:14:05
    Temat: Re: konsekwencje nie oddania pracodawcy komorki
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Przepraszam, pisalam z glowy, powinno byc "Informacje uzupelniajace".
    > Kiedys jeden z moich pracodawcow mial podobny problem i osobiscie
    > rozmawialam z PIP-em, co moze zrobic w takiej sytuacji, bo sila pracownika
    > do oddania powierzonej mu rzeczy nie zmusi i wlasnie tak mi poradzono.
    > Kasia

    Witam,
    niestety, podyskutujemy,
    art. 97 par. 2 kp "§ 2. W świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące
    okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych stanowisk, trybu rozwiązania
    albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne
    do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego.
    Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za
    pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na żądanie pracownika w
    świadectwie pracy należy podać także informację o wysokości i składnikach
    wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach."
    odpowiednie rozporządzenie MPiPS 1. 1. W świadectwie pracy, oprócz informacji
    określonych w art. 97 § 2 Kodeksu pracy, zamieszcza się informacje niezbędne do
    ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego,
    dotyczące:
    1) wymiaru czasu pracy pracownika w czasie trwania stosunku pracy,
    1a) (1) podstawy prawnej rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy,
    2) liczby dni urlopu wypoczynkowego wykorzystanego przez pracownika w roku
    kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy,
    3) (2) wykorzystania dodatkowego urlopu albo innego uprawnienia lub
    świadczenia, przewidzianego przepisami prawa pracy,
    4) należności ze stosunku pracy uznanych i nie zaspokojonych przez
    pracodawcę do dnia ustania tego stosunku, z powodu braku środków finansowych,
    5) okresu korzystania z urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego
    udzielenia,
    6) wykorzystanego urlopu wychowawczego,
    7) (3) łącznej liczby dni, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie i za
    które nie zachował prawa do wynagrodzenia - zgodnie z art. 92 Kodeksu pracy, w
    roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy,
    8) wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy,
    zwolnienia od pracy przewidzianego w art. 188 Kodeksu pracy,
    9) okresu, za który pracownikowi przysługuje odszkodowanie w związku ze
    skróceniem okresu wypowiedzenia umowy o pracę na podstawie art. 361 § 1 Kodeksu
    pracy,
    10) okresu odbytej czynnej służby wojskowej lub jej form zastępczych,
    11) okresu wykonywania pracy w szczególnych warunkach lub w szczególnym
    charakterze,
    12) okresów nieskładkowych, przypadających w okresie zatrudnienia, którego
    dotyczy świadectwo pracy, uwzględnianych przy ustalaniu prawa do emerytury lub
    renty,
    13) danych, które są zamieszczane na żądanie pracownika.

    Gdzie tu jest mowa o rozliczeniu się pracownika z powierzonego mienia.
    W informacjach dodatkowych wpisuje się natomiast:
    informację:
    1) o należnościach ze stosunku pracy uznanych przez niego i niewypłaconych
    pracownikowi do dnia ustania stosunku pracy z powodu braku środków
    finansowych;
    2) na żądanie
    pracownika:
    a) o wysokości i składnikach
    wynagrodzenia,
    b) o uzyskanych
    kwalifikacjach,
    c) o prawomocnym orzeczeniu sądu pracy o przywróceniu pracownika do pracy lub
    przyznaniu mu odszkodowania, gdy zachodzi przypadek określony w § 5 ust. 3
    rozporządzenia, przy czym pracodawca, uzupełniając treść świadectwa pracy o tę
    informację, podpisuje ją i opatruje datą.

    Koniec kropka ani słowa o rozliczaniu się z mienia

    Paweł