PracaGrupypl.praca.dyskusje › koniec umowy - przejscie do konkurencji

  • 1. Data: 2011-09-28 15:53:03
    Temat: koniec umowy - przejscie do konkurencji
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    Takie pytanko: konczy mi sie umowa o prace, ale sprawa jest taka ze
    konkurencja zaoferowala mi etat za o wiele wieksze pieniadze i w godzinach
    bardziej mi pasujacych, zatem nie bede chcial miec przedluzonej umowy. Czy
    musze o takim zamiarze informowac obecnego pracodawce, czy tez moge po
    prostu ostatniego dnia, minute przed koncem pracy oswidczyc ze odchodze i
    nie interesuje mnie dalsza wspolpraca ?
    Dodam tylko ze nie mam zadnego zapisu o zakazie zatrudniania sie u
    konkurencji przez x czasu.

  • 2. Data: 2011-09-28 16:06:32
    Temat: Re: koniec umowy - przejscie do konkurencji
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 28.09.2011 17:53, andrzej21 pisze:
    > atem nie bede chcial miec przedluzonej umowy. Czy
    > musze o takim zamiarze informowac obecnego pracodawce,

    Nie musisz.
    Umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu, na jaki została zawarta.

    --
    live_evil

  • 3. Data: 2011-09-28 16:12:44
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <j5vfsu$ptb$1@inews.gazeta.pl> andrzej21 napisal(a):

> [...]
    > nie interesuje mnie dalsza wspolpraca ?
    > Dodam tylko ze nie mam zadnego zapisu o zakazie zatrudniania sie u

    Jeśli to jest kończąca się umowa na czas określony, to wydaje mi się
    że nie musisz nikogo informować że jej nie będziesz przedłużał,
    przecież wypowiedzenia nie składasz. To tyle w kwestii prawa.
    Natomiast jeśli wasze wcześniejsze intencje były że ta umowa
    będzie odnawiana, to wydaje mi się że nie ładnie jest w ten sposób
    odchodzić. Zostawia to złe wrażenie. Lepiej kulturalnie poinformować
    pracodawcę o braku chęci do dalszej współpracy.

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 4. Data: 2011-09-29 22:53:49
    Od: z <z...@g...pl>

    Piotr M Kuć pisze:

> [...]
    > odchodzić. Zostawia to złe wrażenie. Lepiej kulturalnie poinformować
    > pracodawcę o braku chęci do dalszej współpracy.

    Kulturalnie też by było gdyby pracodawca wcześniej się zadeklarował
    jakie ma zamiary. Ale cóż, będzie czekał do ostatniego dnia i umacniał
    swoją dominującą pozycję. :-)
    A tu ździwko :-)

  • 5. Data: 2011-10-01 06:16:07
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011 00:53:49 +0200, z wrote:

    > Kulturalnie też by było gdyby pracodawca wcześniej się zadeklarował
    > jakie ma zamiary. Ale cóż, będzie czekał do ostatniego dnia i umacniał
    > swoją dominującą pozycję. :-)
    > A tu ździwko :-)
    Ja z reguły przejmuję inicjatywę i jak mi się termin kończy to idę do
    pracodawcy z pytaniem, czy jest zadowolony i co dalej. Jako ciekawostkę
    powiem, że w dwóch ostatnich firmach, w których pracowałem na kilka dni
    przed zakończeniem umowy szef dziwnym trafem znikał na 2 tyg.:)

  • 6. Data: 2011-10-02 21:19:06
    Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik tomjas napisał:

> [...]
    > powiem, że w dwóch ostatnich firmach, w których pracowałem na kilka dni
    > przed zakończeniem umowy szef dziwnym trafem znikał na 2 tyg.:)

    I myślisz, że przed Tobą się ukrywał?

    Pozdrawiam,
    MAG

  • 7. Data: 2011-10-03 11:23:38
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Sun, 02 Oct 2011 23:19:06 +0200, MAG wrote:

    > I myślisz, że przed Tobą się ukrywał?

    Dokładnie tak było. Rzecz jasna firmy małe i rodzinne. Taki test czy
    będę chodził do pracy czyli czy mi zależy. Jak się okazywało, że tak to
    byli chętni do dalszej współpracy ale na znacznie gorszych warunkach (bo
    przecież mu zależy to się zgodzi).

  • 8. Data: 2011-10-07 09:21:01
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-10-02 23:19, MAG pisze:

    > I myślisz, że przed Tobą się ukrywał?

    Tak troszkę z innego punktu widzenia: żona ma w pracy koleżankę, której
    ostatnio mocno ubyło obowiązków, więc dziewczyna zaczęła się obawiać że
    dostanie wypowiedzenie. No i wpadła szczwana bestia na taki koncept: od
    chyba już 3-4 miesięcy bierze sobie urlop na ostatni dzień miesiąca :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 9. Data: 2011-10-07 09:33:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-07, Mich@l <k...@t...cy> wrote:

    [...]

> [...]
    > dostanie wypowiedzenie. No i wpadła szczwana bestia na taki koncept: od
    > chyba już 3-4 miesięcy bierze sobie urlop na ostatni dzień miesiąca :)

    I w czym to pomoże? Dwa dni przed końcem miesiąca już nie może dostać
    wypowiedzenia? Już nie mówiąc o tym, że (wyłaczając przypadek
    "na żądanie") urlop się bierze za zgodą pracodawcy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-10-10 08:20:29
    Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Mich@l napisał:

> [...]
    > dostanie wypowiedzenie. No i wpadła szczwana bestia na taki koncept: od
    > chyba już 3-4 miesięcy bierze sobie urlop na ostatni dzień miesiąca :)

    Heh, jak dalej tak będzie się angażować w oczekiwanie na wypowiedzenie,
    to w końcu na nie zapracuje i ktoś wyjdzie na przeciw jej oczekiwaniom.

    Pozdrawiam,
    MAG