PracaGrupypl.praca.dyskusjekonflikt z pracodawca › Re: konflikt z pracodawca
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: konflikt z pracodawca
    Date: Mon, 13 Jan 2003 12:40:17 GMT

    Pięknego dnia Mon, 13 Jan 2003 12:37:24 +0100, "Tomi" <f...@w...pl>
    zakodował:

    >Sprawa druga. Ostatnia umowe rozwiazalem za dwutygodniowym wypowiedzeniem,
    >pomimo, ze na umowie nie
    >znajdowal sie zapis, ze taka mozliwosc jest dopuszczalna. Pracodawca wyrazil
    >na to zgode, o czym
    >poinformowal mnie na pismie (przebywalem podczas okresu wypowiedzenia na
    >zwolnienu lekarskim).

    Nie ma znaczenia, że się zgodził. Nie mogłeś rozwiązać tej umowy,
    chyba, że wcześniej udowodnisz, że ze względu na to, że była to 3
    umowa, to była na czas nieokreślony. Tylko, że wtedy masz ponad 6
    miesięcy staż pracy i okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc

    >Umowa miala sie zakonczyc z dniem 30.11.2002.
    >9.12.02 (juz po zakonczeniu umowy) otrzymalem pismo datowane na 5.12.02, ze
    >pracodawca przyjrzal sie
    >przepisom i stwierdza, ze umowa konczy sie nie 30.11 a 07.12. Informacje ta
    >zawarl tez na swiadectwie
    >pracy, a dni od zakonczenia umowy, do wyimaginowanego terminu jej
    >zakonczenia sa zapisane jako
    >nieusprawiedliwione. Co zrobic z tym faktem?

    PIP, sąd pracy. Na pewno walcz o zmianę tego - bardzo nieładnie
    wygląda. Jak poczyta jeszcze przepisy, to stwierdzi, że miał prawo
    zwolnić Cię "dyscyplinarnie" za nieusprawiedliwione nieobecności.
    Generalnie namieszałeś sobie i tak czy inaczej oborwiesz - pytanie jak
    bardzo.

    >Trzecia sprawa jest fakt, ze pracodawca odmawia wyplaty mojego wynagrodzenia
    >za ostatni miesiac pracy.

    PIP, sąd pracy

    >Sprawa czwarta, to swiadectwo pracy. Jak wspomianlem, znajduja sie na nim
    >informacje o fikcyjnym
    >terminie zakonczenia umowy o prace oraz dwa nieusprawiedliwione dni w pracy,
    >ktore pojawily sie tam na
    >podstawie nieprawomocnej decyzji ZUS. Swiadectwo pracy otrzymalem oczywiscie
    >terminowo, ale biorac pod
    >uwage zakonczenie umowu 7.12 a nie 30.11. Zlozylem prosbe o sprostowanie,
    >bylo to jescze w zeszlym
    >roku, niestety pracodawca do tej pory sie nie wypowiedzial na ten temat.

    Miał na to 7 dni - znowu PIP i sąd pracy

    >Nasz konflikt zszedl na
    >poziomy w ktorych moglo by dojsc w osobistym kontakcie do rekoczynow. Poza
    >tym nie widze powodow dla
    >ktorych mialbym jezdzic na drogi koniec miasta, narazac sie na strate czasu
    >i na koszty skoro moim
    >zdaniem to on dysponuje moja wlasnoscia a nie ja jego.

    Sprawa jest tak zakręcona, że IMHO należy zrobić co się da, żeby
    rozwiązać ją bez sądu (Ty też nie jesteś bez winy - nie znajomść
    przepisów szkodzi). Przejdź się do pracodawcy - na wszelki wypadek z
    dyktafonem i jak najbardziej bezstronnym świadkiem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775