PracaGrupypl.praca.dyskusje › klauzula o zgodzie na przetwarzanie danych

  • 1. Data: 2005-10-23 10:27:01
    Temat: klauzula o zgodzie na przetwarzanie danych
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam

    czy tytułową klauzulę dopisywać w CV czy również w liście motywacyjnym?
    Słyszałem różne opinie - dlatego pytam.

  • 2. Data: 2005-10-23 11:27:14
    Temat: Re: klauzula o zgodzie na przetwarzanie danych
    Od: "kropka" <k...@N...alanex.net>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > czy tytułową klauzulę dopisywać w CV czy również w liście motywacyjnym?
    > Słyszałem różne opinie - dlatego pytam.

    Według mnie klauzulę należy podawać wyłącznie w CV ponieważ CV zawiera dane
    osobowe.
    Klauzula w liście motywacyjnym jest błędem.

    R.

  • 3. Data: 2005-10-23 11:34:36
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Według mnie klauzulę należy podawać wyłącznie w CV ponieważ CV zawiera
    > dane
    > osobowe.
    > Klauzula w liście motywacyjnym jest błędem.

    mam takie samo zdanie.

    Pozdrawiam i dzięki

  • 4. Data: 2005-10-23 19:14:19
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    kropka napisał(a):
    > Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Według mnie klauzulę należy podawać wyłącznie w CV ponieważ CV zawiera dane
    > osobowe.
    > Klauzula w liście motywacyjnym jest błędem.

    Klauzula zezwalająca przetwarzać dane osobowe ma za zadanie umożliwić
    pracodawcy przetwarzanie danych osobowych kandydata. Nie ma znaczenia
    gdzie będzie umieszczona - CV, LM, osobna kartka, pismo poświadczone
    notarialnie itp. Ważnym jest, aby pracodawca mógł się wykazać podpisaną
    przez kandydata zgodą na przetwarzanie jego danych.

    Poza kwestią wygody, nie ma prawnych powodów umieszczania jej
    wyłącznie w CV.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2005-10-23 19:16:02
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    kropka napisał(a):

    > Według mnie klauzulę należy podawać wyłącznie w CV ponieważ CV zawiera dane
    > osobowe.

    Z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych nie wynika, aby zgoda na
    przetwarzanie danych musiała być umieszczona na tym samym nośniku
    (kartce), co podawane dane.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-10-23 20:56:18
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Z Ustawy o Ochronie Danych Osobowych nie wynika, aby zgoda na
    > przetwarzanie danych musiała być umieszczona na tym samym nośniku
    > (kartce), co podawane dane.

    A LM podajemy swoje dane :)

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 7. Data: 2005-10-23 20:57:57
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    kropka napisał(a):
    > Według mnie klauzulę należy podawać wyłącznie w CV ponieważ CV zawiera dane
    > osobowe.
    > Klauzula w liście motywacyjnym jest błędem.

    A rekruterzy tez uwazaja umieszczanie klazuli w LM?

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 8. Data: 2005-10-24 14:29:14
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    uciu wrote:

    > Witam
    >
    > czy tytułową klauzulę dopisywać w CV czy również w liście motywacyjnym?
    > Słyszałem różne opinie - dlatego pytam.

    ustawa o ochronie danych osobowych zezwala na
    przetwarzanie danych, nawet bez wyraźnej zgody ich właściciela, jeśli
    dopuszcza to przepis innej ustawy, w tym przypadku art. 22(1) kodeksu pracy.