PracaGrupypl.praca.dyskusje › kazdy narzeka na brak pracy tymczasem....

  • 11. Data: 2003-05-06 16:01:39
    Temat: Odp: Odp: kazdy narzeka na brak pracy tymczasem....
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    > Ja tam się nie dziwię - nie dość, że samo stanowisko nie ma dużego
    > prestiżu społecznego, to jeszcze autor próbuje zachęcić osoby studiujące
    > 5 lat nauki techniczne, do robienia zupełnie czegoś innego niż to czego
    > ich uczyli.
    >
    > Flyer

    Przepraszam za glupie byc moze pytanie, ale kto jesli nie inzynier powinien
    doradzac firmom produkcyjnym jakie parametry powinny spelniac maszyny ktore
    maja zakupic? A po drugie, kto jesli nie inzynier bedzie wogole wiedzial co
    u licha w tym wypadku sprzedaje? Sprzedaz specjalistycznego sprzetu
    technicznego wymaga wiedzy technicznej ktora wlasnie daja studia.

    Mirage

    PS. Autorka

  • 12. Data: 2003-05-06 16:04:53
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    > juz nawet nie o to mi chodzi, ale o fakt ze malo kto ma ochote lazic po
    > ludzich i robic z siebie akwizytora, a ci co sie do tego nadaja maja juz
    > dobra robote.
    > Jezeli oferujesz niezla pensje to sproboj polazic po znanych firmach i
    > podebrac im kogos dobrego.

    Stanowisko rowne jest prestizem z dyrektorem handlowym, w tym wypadku
    wlasnie nie ma mowy o akwizytorze. Rozmowy handlowe prowadzi sie na
    najwyszym szczeblu bo mowimy o powaznej inwestycji. Head hunting to niezla
    propozycja, ale moj klient nie zyczy sobie kogos pokupionego gdyz ceni sobie
    lojalnosc pracownika, ktora w tym wypadku z gory jest pod znakiem zapytania.

    Mirage

  • 13. Data: 2003-05-06 16:07:32
    Temat: Re: Odp: kazdy narzeka na brak pracy tymczasem....
    Od: "przemo77" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mystery Me" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sobie
    > lojalnosc pracownika, ktora w tym wypadku z gory jest pod znakiem

    Lojalnosc pracownika powiadasz - a co to dzis znaczy. Mamy takie czasy ze
    kazdy odejdzie od ciebie jesli otrzyma lepsza propozycje. W Polsce niestety
    slowo lojalnosc nic nie znaczy (lojalny=frajer). Head Hunting to najlepsza
    propozycja - uwierz mi - znajdziesz w ten sposob kogos dobrego i juz
    sprawdzonego w bojach (a paru informacji na temat produktu sie nauczy -
    grunt ze umie pieknie gadac). Natomiast lojalnosc tego pracownika zalezy
    tylko od was - jezeli bedzie zadowolony z pracy (nie tylko z zarobkow) to
    zostanie u was.

  • 14. Data: 2003-05-06 18:21:00
    Temat: Re: kazdy narzeka na brak pracy tymczasem....
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 May 2003 17:01:19 +0200, Mystery Me wrote:

    > Teoretycznie moglbys miec racje ... jest jedno ale... : na wszystkie
    > pozostałe stanowiska bez problemu znaduje pracownikow.. wiec co moze byc nie
    > tak w typ wypadku?
    >
    > Mirage

    Skoro rzeczywiście nie ma odpowiednich kandydatów na to stanowisko, może
    trzeba rozpatrzeć zatrudnienie osoby, która nie spełnia wszystkich
    stawianych przez Państwa wymagań i w brakujących dziedzinach ją doszkolić?
    Na przykład zatrudnić inżyniera ze słabą znajomością angielskiego i wysłać
    go na intensywny kurs językowy lub zatrudnić doświadczonego przedstawiciela
    handlowego ze znajomością angielskiego i przeszkolić go w zakresie
    sprzedawanego produktu?
    Tobi

  • 15. Data: 2003-05-06 20:21:35
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    > Na prawde nie wiem co o tym sadzic. Ciagle slysze utyskiwania bezrobotnych
    > poszukujacych pracy ze nic nie ma na rynku... Tymczasem od dwoch miesiecy
    > poszukuje pracownika na stanowisko przedstawiciela handlowego i ? ...
    ZERO!
    > Zanim szanowni grupowicze zaczniecie opowiadac ze stanowisko jest fatalne
    > dla tego nie ma rozsadnych zgloszen, powole sobie wyjasnic ze chodzi o
    > RKS'a do sprzedazy nie paczkow, czy czyscikow, ale dobr inwestycyjncyh i
    > technicznych, a firma zatrudniajaca jest na prawde nie byle jaka.
    Oferowane
> [...]
    > w swojej branzy na prawde jest znana na swiecie (tym razem to nie tylko
    > slogan przyciagajacy kandydatow). Praca jest odpowiedzialna i powazna
    > tymczasem powaznych zgloszen na prawde jest niewiele... a jesli juz sie
    > trafia to np bez znajomosci jezyka obcego. Czy na prawde uczelnie
    techniczne
    > wypuszczaja specjalistow bez znajomosci jezykow obcych? Odnosze wrazenie
    ze
    > obecna sytuacja na rynku pracy zmanierowala bezrobotnych, ktorzy wszedzie
    > doszukuja sie podstepow, falszywych ofert itp tymczasem powazne firmy

    A cos taki jesteś tajemniczy?
    Powiedz wprost co to za firma, a wtedy odezwą sie ludzie.
    Pozdrowienia
    Michał

  • 16. Data: 2003-05-06 20:41:45
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    jw <d...@n...poczta.fm> writes:

    > rynek nie znosi próżni,jezeli nie możecie znleźć pracownika to znaczy że
    > z wami jest coś nie w porządku a nie z pracownikami

    naprawde?
    wezmy taki uproszczony a hipotetyczny przyklad:
    firma otwiera dzialanosc w jakims kraju afrykanskim i poszukuje
    pracownika z wyksztalceniem technicznym oraz znajomoscia dwoch
    jezykow: miejscowego i angielskiego.
    nikt sie nie znajduje bo po prostu w tym kraju nie ma zadnej wyzszej
    uczelni a co za tym idzie ludzi z wyzszym wyksztalceniem.

    i co, na tj podstawie wyciagasz wniosek, ze firma nie w porzadku?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 17. Data: 2003-05-06 20:43:11
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > prestiżu społecznego, to jeszcze autor próbuje zachęcić osoby studiujące
    > 5 lat nauki techniczne, do robienia zupełnie czegoś innego niż to czego

    ale w takim razie to trzebaby wyciagnac wniosek, ze tak duze
    bezrobocie jest nie dlatego, ze nie ma w ogole pracy, ale dlatego, ze
    ludzie szukaja pracy (w wiekszosci) tylko w wyuczonym zawodzie a nie
    maja ochoty sie przekwalifikowac.

  • 18. Data: 2003-05-06 20:46:43
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Elfka <k...@g...pl.NOSPAM> writes:

    [..]

    > Jezyki obce tez sa wyzwaniem... Ja osobiscie nie mam zdolnosci do tej
    > kategorii rozwoju zawodowego, choc bym sie uczyla gdybym tylko mogla. A
    > jak uczelnie ucza to wiedza wszyscy studenci i absolwenci :)

    ale fajna wymowka ;)
    masz dostep do sieci? masz, skoro piszesz na ta grupe. to zasuwaj.
    osluchasz sie z jezykiem z kanalow telewizji obcej, a praktyka w
    rozmowie - irc, newsy...

  • 19. Data: 2003-05-06 22:00:56
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Mystery Me <m...@w...pl> wrote:

    > Teoretycznie moglbys miec racje ... jest jedno ale... : na wszystkie
    > pozostałe stanowiska bez problemu znaduje pracownikow.. wiec co moze byc nie
    > tak w typ wypadku?

    problemy z praca nie dotycza *dobrych* handlowcow.
    Taka natura gospodarki z przerosnieta podaza.
    Przy okazji rynek bezlitosnie weryfkuje przerosniete ego czy tam id ;-)
    niezbyt dobrych handlowcow.
    Jest to doskonaly kawalek chleba dla najlepszych.
    Jest to zrodlo udreki i mizernych pieniedzy dla sredniakow.
    Jest to kanal dla pozostalych...

    pozdrawiam

    romekk

  • 20. Data: 2003-05-06 22:19:19
    Temat: Re: Odp: Odp: kazdy narzeka na brak pracy tymczasem....
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Mystery Me napisał:

    > Przepraszam za glupie byc moze pytanie, ale kto jesli nie inzynier powinien
    > doradzac firmom produkcyjnym jakie parametry powinny spelniac maszyny ktore
    > maja zakupic?

    No cóż - jeżeli nie sprzedaje się mnóstwa przedmiotów, to każdy
    licealista [???] po przeczytaniu skryptu zrobionego przez firmę -
    zwłaszcza, że oferowanie polega na pokazaniu przewagi sprzętu nad
    innymi.

    > A po drugie, kto jesli nie inzynier bedzie wogole wiedzial co
    > u licha w tym wypadku sprzedaje? Sprzedaz specjalistycznego sprzetu
    > technicznego wymaga wiedzy technicznej ktora wlasnie daja studia.

    Nie wymaga. A jeżeli ktoś tak twierdzi, znaczy się, że nigdy nie
    studiował. ;)

    Flyer