PracaGrupypl.praca.dyskusjekaralność - przecież nie wolno pytać ?? › Re: karalność - przecież nie wolno pytać ??
    From: "libra" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: karalność - przecież nie wolno pytać ??
    Date: Mon, 5 Apr 2004 13:48:10 +0200

    Użytkownik "neco" <h...@-...poprostu.net> napisał w wiadomości
    news:407145E0.3080408@--bez--spamu--.poprostu.net...
    > Dostałem od nowego pracodawcy "kwestionariusz osobowy".
    > Jeden z punktów to "czy był pan karany sądownie?.
    > Z tego co pamiętam to, o ile nie jest to wymagane przez stanowisko ( a
    > nie jest), to pracodawcy nie wolno pytac o takie rzeczy.
    > Czy mam rację czy się mylę?
    > Jeżeli tak, to wdawać się w dyskusje (która może się skonczyć tym,
    > że nie dadzą mi umowy do podpisania) czy okłamać i powiedzieć, że nie.
    > A jak się wyda to powiedzieć, że i tak nie wolno im pytać.
    > (a karany jestem za wypadek samochodowy).

    Kilka lat temu mój kuzyn miał podobną sytuację. Zataił przed
    pracodawcą fakt wyroku sądowego (został skazany jeszcze jako nieletni).
    Niestety po kilku miesiącach sprawa wyszła na jaw i z hukiem
    wyleciał z całkiem dobrej roboty.
    Osobiście wolałbym wiedzieć czy mój pracownik był karany
    (może to się wiązać z obawami odnośnie drogiego sprzętu w pracy
    lub bezpieczeństwa innych pracowników), jednakowoż oczekiwałbym
    deklaracji pracownika w tej mierze bez dociekania z mojej strony.
    Krzysztof