PracaGrupypl.praca.dyskusjekaralność - przecież nie wolno pytać ?? › Re: karalność - przecież nie wolno pytać ??
  • Data: 2004-04-05 12:14:01
    Temat: Re: karalność - przecież nie wolno pytać ??
    Od: "Coinneach Odhar" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Z ust "neco" <h...@-...poprostu.net> można było wyraźnie, choć
    z lekką zgrozą wyczytać wiadomość
    news:407145E0.3080408@--bez--spamu--.poprostu.net...
    > Dostałem od nowego pracodawcy "kwestionariusz osobowy".
    > Jeden z punktów to "czy był pan karany sądownie?.
    > Z tego co pamiętam to, o ile nie jest to wymagane przez stanowisko ( a
    > nie jest), to pracodawcy nie wolno pytac o takie rzeczy.
    > Czy mam rację czy się mylę?

    Gazeta Praca, 8.03.04. Wywiad z prawnikiem z UAM:
    "Potwierdzenie niekaralności może być wymagane tylko wtedy, gdy wymagają
    tego szczegółowe przepisy".

    Czyli jak się domyślam, np. w agencjach ochrony, policji, sądach itp.

    "Możemy odmówić odpowiedzi. Jeżeli jednak odpowiedzieliśmy i mamy DOWODY na
    to, że odpowiedź nie usatysfakcjonowała pracodawcy i z tego powodu nie
    dostaliśmy pracy, możemy go pozwać do sądu [...] dostać odszkodowanie nie
    mniejsze od najniższej pensji [...] Z dowodu musi niezbicie wynikać, że nie
    dostaliśmy pracy ze względu na sytuację rodzinną, stan cywilny lub chęć
    posiadania dzieci"

    Pan prawnik zaleca rozmowę w obecności świadka lub nagrywanie jej.

    Pozdro
    Coinneach