PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaki fundusz emerytalny???

  • 1. Data: 2003-01-03 12:16:23
    Temat: jaki fundusz emerytalny???
    Od: "Ambroz" <a...@w...pl>

    Witam
    Musze zawrzec umowe z funduszem emerytalnym, ale jestem w tym calkiem
    zielony.

    Prosze o pomoc i porady w wyborze DOBREGO funduszu emerytalnego.

    Pozdrawiam
    Ambroz

  • 2. Data: 2003-01-03 13:05:09
    Temat: Re: jaki fundusz emerytalny???
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Szczerze ?

  • 3. Data: 2003-01-06 09:23:22
    Od: "Jarek \"Kadron\" Czyrko" <kadron[nospam]@wp.pl>

    > Prosze o pomoc i porady w wyborze DOBREGO funduszu emerytalnego.

    Generalnie nie ma znaczenia jaki wybierzesz. Byle duzy. Proponuje CU lub NN.
    Sam mam w NN. Ale musisz wiedziec, ze ewentualna emerytura z funduszy bedzie
    rownie znikoma co z ZUS.
    Mozesz sie ubezpieczyc w ramach III filaru czyli ubezpieczen na zycie
    ale rowniez nie masz zadnej gwarancji ze cos dostaniesz. Niemniej ten system
    dziala na zachod od Odry wiec ja tez go wybralem.

    Pozdraiwiam

    Jarek Czyrko

  • 4. Data: 2003-01-07 08:16:48
    Od: "Kari" <p...@N...gazeta.pl>

    Ambroz <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Ambroz
    >
    > Do niedawna podobnie jak Ty nie wiedziałam jak się poruszać w tym
    temacie,ale sama też muszę wybierać i udało mi się zebrać trochę informacji
    na ten temat. Generalnie, przy wyborze funduszu musisz zwrócić uwagę na
    wysokość prowizji, jaka jest pobierana od składek oraz na zmiany jakie
    zanotował fundusz od początku swej działalności. Jeśli chcesz zapisać się
    do "molochu" to najlepszy będzie CU lub NN ale licz się z tym że tam nie będą
    specjalnie dbać o Ciebie. Podobno warto zainteresować się funduszem Sampo
    (dawniej Norwich Union i coś tam jeszcze) ale decyzja należy do Ciebie.
    W żadnym wypadku nie porywaj się na AIG lub Amplico, podobno mają problemy.
    Powodzenia
    Kari

  • 5. Data: 2003-01-07 08:27:29
    Od: k...@p...onet.pl

    > Generalnie nie ma znaczenia jaki wybierzesz. Byle duzy. Proponuje CU lub NN.
    > Sam mam w NN. Ale musisz wiedziec, ze ewentualna emerytura z funduszy bedzie
    > rownie znikoma co z ZUS.

    Niestety, raczej tak. Zwlaszcza, jesli w przyszlosci duza czesc ewentualnych
    skladkodawcow wyjedzie do innych krajow, to zus bedzie mial pusty garnuszek na
    wyplaty swiadczen.

    >    Mozesz sie ubezpieczyc w ramach III filaru czyli ubezpieczen na zycie
    > ale rowniez nie masz zadnej gwarancji ze cos dostaniesz. Niemniej ten system
    > dziala na zachod od Odry wiec ja tez go wybralem.

    W Allianz wiekszosc polis ma kwote gwarantowana, ktora bedzie wyplacana w
    momencie smierci lub dozycia.

    > Pozdraiwiam
    >
    > Jarek Czyrko

    Pozdrawiam