PracaGrupypl.praca.dyskusjejak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest › Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
    From: "Antek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
    Date: Sat, 13 Dec 2003 14:12:58 +0100

    "mangha" <m...@c...pl> wrote in message
    news:brf0v6$n1b$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Antek" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Widzę, że mamy domorosłego psychologa :(
    > Nie zgadzając się z kimś najlepiej powiedzieć, że ma kompleksy albo
    > jest sflustrowany - bardzo częste nie tylko na grupach dyskusyjnych.

    Wybacz, ale skoro Ty uogólnasz - "kobiety w tym kraju są lepiej wykształcone
    niż mężczyźni" (to Twoje słowa), to dlaczego ja mam stosować jakieś
    górnolotne argumenty ?

    Trzeba bardzo uważać na słowa, bo później można bardzo szybko
    zostać 'zaszufladkowanym' :-)

    > Takie poglądy pokutują w Polsce. Brawo.
    > Idąc Twoim tropem myślenia pracownicy, których spotkał wypadek,
    > choroba lub ciąża, to chybione decyzje kadrowe. Poza tym, jeśli nawet
    > kobieta odejdzie na macierzyński, to z niego wróci i dalej będzie
    > pracować. To zadaniem pracodawcy jest przygotowac się na takie
    > sytuacje.

    Długotrwała choroba to zupełnie inny przypadek - nikt jej nie planuje i nie
    dotyczy ona 90% ogółu (a mniej więcej taki odsetek kobiet decyduje się
    na dziecko).

    > Ile kobiet odchodzi po pół roku? Jaki odsetek? Czy uzasadnia to
    > dyskryminację kobiet na rynku pracy? Oczywiście, że nie.

    Jaka dyskryminacja ? Pracodawca MA WYBÓR. Jak ma
    do wyboru młodą zamężną kobietę i powiedzmy faceta ok. 30 lat,
    (nawet trochę mniej zdolnego ;-) to KOGO ma wybrać ??
    Kogo Ty byś wybrała na miejscu tego pracodawcy ? (oczywiście nie kierując
    się szowinistycznymi podtekstami ;-)

    Pozdrawiam,
    Antek