PracaGrupypl.praca.dyskusjejak to jest › Re: jak to jest
    From: "Rafał Siech" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak to jest
    Date: Wed, 14 Jan 2004 15:30:46 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@h1.euron.pl

    W tym wypadku ma miejsce tak zwany zbieg tytułów ubezpieczeń:

    I tak - pracodawca płaci składkę emerytalną, chorobową, rentową i zdrowotną
    oraz zaliczkę na podatek (tytułem umowy o pracę).

    Ty - od działalności gospodarczej (pod warunkiem że jesteś zatrudniona w
    innej firmie na umowę o pracę) opłacasz składkę zdrowotną (od działalności,
    może być liczona od najniższego wynagrodzenia) oraz zaliczkę na podatek.
    Nie wiem dokładnie czy musisz płacić składkę na fundusz Gwarantowanych
    Świadczeń Pracowniczych, ale jako jednoosobowa firma to chyba nie, a nawet
    jeśli to jest to groszowa sprawa - ok. 2-3zł.

    Tylko jak wspomniał poprzednik - warto zastanowić się czy konieczna jest
    działalność gospodarcza, może wystarczy umowa zlecenie... ?

    Pozdrawiam
    Latro.