PracaGrupypl.praca.dyskusjejak odpowiedzieć na pytanie na rozwowie kwalifikacyjnej?? › Re: jak odpowiedzieć na pytanie na rozwowie kwalifikacyjnej??
    From: "beno" <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak odpowiedzieć na pytanie na rozwowie kwalifikacyjnej??
    Date: 3 Nov 2004 00:05:56 +0100

    > jak odpowiedzieć dyplomatycznie na pytanie: ile chciałaby pani/pan zarabiać?

    Jeśli wiesz, jaki będzie zakres obowiązków, o jakie dokładnie stanowisko chodzi,
    i wszystkie tego typu rzeczy, to po prostu podaj jasno jedną kwotę, najlepiej
    taką którą przemyślałaś wczesniej. Ja zazwyczaj podaję kwotę która jest lekko
    powyżej maksymalnej płacy jakiej się spodziewam na tym stanowisku (wcześniej
    staram się zrobić wywiad o ile to możliwe). Takie przynajmniej jest moje podejście.

    Istnieje podejście, żeby podawać "widełki", ale nie widzę w tym sensu, bo
    pracodawca po prostu weźmie dolną kwotę i wtedy będziesz w trudnej sytuacji,
    chyba że będziesz mogła argumentować, że do tej kwoty trzeba jeszcze doliczyć
    coś "ekstra" za dodatkowe umiejętności albo obowiązki. Dobrze jest też mieć
    zawczasu przygotowaną kwotę absolutnie minimalną i umieć powiedzieć stanowczo
    "nie", najlepiej w sytuacji kiedy już przekonałaś pracodawcę co do swojej wartości.

    Pamiętaj też, że płaca jest wynikiem działania wolnego rynku, a nie datkiem
    który ma wystarczyć Ci na pokrycie podstawowych potrzeb. Stąd nie daj się
    odwieźć od swoich propozycji tematami bocznymi ("ludzie tuż po studiach tyle nie
    zarabiają", "my zazwyczaj płacimy mniej"). Mają Ci płacić tyle, żeby nie korciło
    Cię codziennie przejście do konkurencji.

    To wszystko pod warunkiem że wnosisz coś do tej pracy i byłaś w stanie przekonać
    co do tego rozmówcę. Powodzenia.