PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak liczyc diety za delegacje

  • 1. Data: 2005-01-09 11:41:41
    Temat: jak liczyc diety za delegacje
    Od: "marek rybakowski" <m...@N...gazeta.pl>

    mam pytanie dotyczace wymiaru diety za dzien na delegacji.

    Zgodnie z prawem wyplaca sie 25% przyslugujacej ustawowo diety jesli
    pracodawca zapewnia trzy posilki dziennie.
    Czy np. bulka z maslem moze byc zaliczona do posilku ?,
    jakie warunki musi spelnic posilek aby zgodnie z litera prawa mozna bylo
    zmniejszyc diete do 25% ustawowej kwoty

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-09 14:16:25
    Temat: Re: jak liczyc diety za delegacje
    Od: "zxcv" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy np. bulka z maslem moze byc zaliczona do posilku ?,
    > jakie warunki musi spelnic posilek aby zgodnie z litera prawa mozna bylo

    Chcialbym poznac podstawe prawna zmniejszania diety.
    Bede wdzieczny za zacytowanie konkretnego artykulu

  • 3. Data: 2005-01-09 16:02:04
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Dieta należy się niezależnie od żarcia pracodawcy, jeżeli jest to podróż
    słuzbowa. Właśnie przez tą bułkę z cuchnacym masłem. Masz prawo do całej
    diety !!!

  • 4. Data: 2005-01-09 16:58:45
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Frank" <a...@b...internetdsl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podróż
    > słuzbowa. Właśnie przez tą bułkę z cuchnacym masłem. Masz prawo do

    Właśnie, że zależy od tego co w czasie tej służbowej podróży zapewnia
    pracodawcę. Jeżeli nic nie zapewnia to należy się w wysokości 100%.
    Jeżeli pracodawca zapewnia całodzienne wyżywnienie to należy sie 25% na
    pokrycie innych wydatków. I odpowiednio jest zmniejszana/zwiększana
    jeżeli jest samo śniadanie, sam obiad etc. Dokładniej o tym mówi
    rozporządzenie, które reguluje kwestię diet:
    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2001_151_1720 / tu dieta krajowa/

    cyt:
    4.. Dieta nie przysługuje:
    1.. za czas delegowania do miejscowości pobytu stałego lub czasowego
    pracownika lub w przypadkach, o których mowa w § 9 ust. 1,
    2.. jeżeli pracownikowi zapewniono bezpłatne całodzienne wyżywienie

    http://www.pit.pl/pages/i/247.php /tu zagraniczna/
    cyt:
    "§ 5. 1. Pracownikowi, który otrzymuje za granicą bezpłatne całodzienne
    wyżywienie lub gdy wyżywienie opłacone jest w cenie karty okrętowej
    (promowej), przysługuje 25% diety ustalonej zgodnie z § 4 ust. 4.
    2. Pracownikowi, który otrzymuje za granicą częściowe wyżywienie,
    przysługuje odpowiednio na:
    1) śniadanie - 15% diety;
    2) obiad - 30% diety;
    3) kolację - 30% diety;
    4) inne wydatki - 25% diety.
    3. Pracownikowi, który otrzymuje za granicą ekwiwalent pieniężny na
    wyżywienie, dieta nie przysługuje. Jeżeli ekwiwalent jest niższy od
    diety, pracownikowi przysługuje wyrównanie do wysokości należnej diety.

    Czy bułka z masłem to wyżywnienie.. hm.. wątpię - raczej tu chodzi o
    wykupione jedzenie, albo zapewnione przez kontrahenta.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-01-10 20:17:14
    Od: "marek rybakowski" <m...@g...pl>

    ale jakiej jakosci musi byc posilek aby pracodawca mogl placic 25%
    przyslugujacej diety, szczegolnie jest to istotne przy podrozy zagranicznej
    gdzie posilki potrafia byc bardzo dziwne, czy np. posilek musi odpowiadac
    polskim standartom, czy moze byc zrobiony wedlug miejscowych zwyczajow nie
    zawsze odpowiadajacych smakowo nam, np. miejscowi jedza robaki to my tez mamy
    jesc robaki ?