PracaGrupypl.praca.dyskusje › Organizowanie dużej firmy od zera

  • 1. Data: 2005-01-09 09:11:56
    Temat: Organizowanie dużej firmy od zera
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    Witam!

    Stajemy przed dość ciekawym zadaniem;
    Kilka firm ze wględu na ogromne rozdrobnienie po stronie podaży
    postanowiło sprzedawać swoje produkty razem- bo tylko w ten sposób
    możemy wejść z naszymi produktami na rynki UE.
    Dla czystości i przejżystości wzajemnych rozliczeń po ponad rocznej
    wzajemnej współpracy na tzw. "kocią łapę" postanowiliśmy powołać tzw.
    firme "czapke" której zadania to wspólna repezentacja
    marketingowa/handlowa itp.
    Także powstanie firma, która bedzie miała obroty na dość wysokim poziomie;
    od minimum 12-15 tys. EURO tygodniowo do w porywach ponad 100 tysięcy
    EURO tygodniowo.
    Oczywiście niezależy nam aby firma była dochodowa sama z siebie- ma
    poprzez współdziałanie założycieli budować dla nich rynek, repezentować
    ich i koordynować sprzedaż.
    Jej struktura minimum to;
    1-2 pracowników czysto biurowych
    3 menagerów/handlowców
    I tutaj moje zapytanie dowas;
    Jak ustalić sposób ich wynagradzania- zakładając, że firma ma
    minimalizować koszty - zakładając że marża naszej "czapki" niepowinna
    przekraczać 2% - czy przy tak niskim poziomie może się to udać?
    Menagerowie mają zorganizować i ułożyć działanie firmy- zakładamy poziom
    kosztów stałych miesięcznie na poziomie około 8.000 PLN i stałych w
    obrocie na poziomie 0,5-0,7% wartości obrotu.
    Minimum zakładamy wartość rocznej sprzedaży na poziomie 2.000.000 EURO
    rocznie.
    Tych trzech dyrektorów pracuje uzupełniając się;
    1.Nadzoruje organizację od strony administracyjno-organizacyjnej w
    bieżącej działalności- koordynacja zamówień, kontrola jakości- "od
    zamówienia do wysyłki".
    2.Jego działka, to głównie sprzedaż.
    3.Ma czuwać nad organizacją ogólnie i również zajmować się organizacją
    sprzedaży.

    Bez dobrej wewnętrznej organizacji najlepsi sprzedawcy nieosiągną
    dobrych wyników- niebędą mieli czym handlować- więc zakładamy, że wkład
    wszystkich trzech jest równieważny.
    Oczywiście nalezy motywować sprzedawców, aby powiększali sprzedaż.
    Firma ma sprzedawać również przez tzw. handlowców zewnętrznych, którzy
    maja zbyt- nasza firma ma tylko koordynowac i organizować wykonanie
    zamówień, ewentualnie zabezpieczać tranzakcje.
    Mała organizacja ma poprostu generować jaknajmniejsze koszty.

    --
    Bartek Paciorek vel BAREK

    przepraszam, że tyle pytam, ale po prostu mało wiem,
    ale zato jeśli potrafie to innym też pomogie!
    ;-)

  • 2. Data: 2005-01-09 09:32:08
    Temat: Odp: Organizowanie dużej firmy od zera
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Stajemy przed dość ciekawym zadaniem;
    > Kilka firm .....[ciach]

    czyli >> KONSORCJUM

    jesli masz takie pytania to do kancelari prawnej na początek
    a potem po doświadczonego menagera i/lub firmę doradczą

    p.s.
    .....grupa jest od wszystkiego i od niczego....

    rafal

  • 3. Data: 2005-01-09 09:43:58
    Temat: Re: Odp: Organizowanie dużej firmy od zera
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    konto napisał(a):

> [...]
    > a potem po doświadczonego menagera i/lub firmę doradczą
    >
    > p.s.
    > .....grupa jest od wszystkiego i od niczego....

    Z jednej strony masz racje, ale z drugiej strony chcielibysmy to
    wszystko obgonić ;-) w budzecie około 150.000 PLN rocznie

  • 4. Data: 2005-01-09 09:57:23
    Temat: Re: Organizowanie dużej firmy od zera
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "B.Paciorek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    Zalozcie _spoldzielnie_. To jest dokladnie ta forma organizacyjna ktorej
    potrzebujecie (z tradycjami i doswiadczeniem o wiele wiekszymi niz
    wynikajace z filmow Barei). Tak, stara, dobra spoldzielnie.

    Ewentualnie tzw. stowarzyszenie zwykle.

    szomiz
    -- --- -- --- -- ---
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 5. Data: 2005-01-09 11:48:27
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-01-09, B.Paciorek <s...@s...pl> wrote:
    > Stajemy przed dość ciekawym zadaniem;
    Ja myślę, że to raczej problem na pl.biznes. Wydaje mi się, że tam
    prędzej znajdziesz ludzi orientujących się w interesującym Cię zagadnieniu.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Życie to życie - podobnie, jakbyś zamawiał konserwę w sklepie
    wysyłkowym - nigdy nie wiesz, czego się spodziewać :)

  • 6. Data: 2005-01-09 11:53:25
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    B.Paciorek napisał(a):
    Dziękuje tym którzy już się odezwali i ciekawy jestem kolejnych opinii
    na ten temat- po prostu buduje sobie obaz sytuacji, chce na to spojzeć z
    jaknajwiększej liczby punktów widzenia, aby mieć w miare możliwości
    pełny obraz sytuacji.
    Ide teraz zgodnie z sugestią z tematem na pl.biznes

  • 7. Data: 2005-01-09 14:14:37
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    Użytkownik "B.Paciorek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Stajemy przed dość ciekawym zadaniem;
    [ciach]

    Za takie porady to sie gruba kase placi :)
    Mozna tez powolac "sztab" ludzi, ktorzy wspolnie ustala polityke jaka bedzie
    prowadzona w firmie.
    Potem juz zostaje tylko zlecenie napisania dobrego systemu informatycznego -
    to tez nie malo kosztuje + utrzymanie pozniej tego systemu.

    Ale tak jak Czesiu napisal, ten problem bardziej pasuje na pl.biznes :)

    Pozdrawiam.
    Ajron.