PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
    From: "wk" <wko11(usun_to)@nospam.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak jest z 13tką dla nauczycieli?
    Date: Tue, 8 Feb 2005 14:33:22 +0100

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2dd0.000008e8.4208a3e7@newsgate.onet.pl...
    > W uproszczeniu tak, to chcę powiedzieć. Jeżeli przychody i inne koszty
    > działalności firmy są takie same i niezależne od premii, to naliczając
    premię
    > pracodawca zwiększa swoje koszty, czyli obniża podstawę opodatkowania,
    czyli
    > płaci mniejszy podatek.

    ale te wypłaty są obciązone przecież podatkiem dochodowym pracowników.
    I nie mozesz generalizowac, że przychody nie są uzależnione od premii !!!
    Jakiś nowy kierunek zarządzania prezentujesz ????
    Jeśli pracodawca uważa, że pracownik wart jest swojej pensji,
    to czemu uważasz, że jest to działanie
    sprzeczne z interesem państwa (zwłaszcza, że państwo od tej pensji
    pracownika swoje, w postaci podatku weźmie??)

    <cytat>czyli płaci mniejszy podatek</cytat>
    ale przecież od tej kwoty pracownik płaci podatek i to często wyższy
    niż pracodawca (patrz poniższy post Kynia)

    > Sam widzisz, że to dość pokrętne i w takim dość ironicznym tonie pisałem,
    żeby
    > pokazać, że czepiać można się wszystkiego i wykazać nawet firmie
    prywatnej,
    > że "dysponuje" moimi pieniędzmi z podatków.

    wiesz,...
    to naprawde jest bardzo "pokrętne" i chyba sam nie chcesz zauważyć różnicy
    pomiędzy pieniędzmi z budżetu, które sa pieniędzmi podatników/obywateli
    (pospołu pracodawców i pracowników) a "prywatnymi" pieniędzmi kogoś,
    kto postanawia je wydać płacąc komuś innemu (a wcześniej zarabiając
    je m.in. poprzez kierowanie praca pracownika).
    No chyba, że uwazasz, że pieniądze w Twojej kieszeni/portfelu,
    są także moimi pieniędzmi (chętnie podam swoje konto bankowe :)

    > No właśnie nie widzę potrzeby dlaczego ktoś miałby się tłumaczyć i czemu
    > pracownicy budżetówki mieliby się tłumaczyć, dlaczego przysługują im
    > trzynastki.

    Ja nie uważam, żeby pracownicy budżetówki musieli się tłumaczyć
    czemu tyle zarabiają (i nie sądze żeby inni z toczących tu dysputę też tak
    uważali),
    uważam zaś, że naturalne jest żeby np. tłumaczyli sie ci, którzy tymi
    pieniędzmi
    zarządzają (rząd/ministerstwa etc., posłowie uchwalający takie a nie inne
    ustawy dotyczące budżetówki). I jakoś nie dziwię sie, że niektórzy chcą
    mieć
    wpływ na co ich pieniądze są wydawane i chcą taki stan rzeczy zmienić
    przecież np po to wybierają rząd/parlament żeby na takie (dla nich istotne)
    rzeczy
    mieli "wpływ" ... ufff ale sie rozpisałem - dość tych górnolotnych słów
    o wpływie na politykę rządu.... :D

    > Przysługują i nie oni to wymyslili, pracują - dostają płacę, może
    > jakby ta 13tka była rozłożona w pensji co miesiąc, to nie kuło by to tak
    innych
    > w oczy.

    Pewnie masz rację i tak powinno być, wtedy od razu byłoby widać jaka jest
    rzeczywista wysokość ich zarobków.
    OT: Tak samo jak powinno podawać się pracownikowi całą kwotę brutto
    (razem z częścią składek płaconą przez pracodawców + FP/GFŚP itp)
    na umowie o pracę
    (wtedy od razu każdy by widział ile pochłania państwo/ZUS patrząc na
    umowę i na wyciąg bankowy)

    --
    Pozdrawiam,
    Wk