PracaGrupypl.praca.dyskusjeinformatycy - wiedza ogólna a specjalistyczna › Re: informatycy - wiedza ogólna a specjalistyczna
  • Data: 2004-11-16 10:16:07
    Temat: Re: informatycy - wiedza ogólna a specjalistyczna
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:327711172.20041115215118@poczta.onet.pl...
    > Witam!
    >
    > Przeglądając ogłoszenia z gazet odnośnie pracy jako "informatyk"
    przestraszyłem
    > się widząc jak mało się ich pojawia (Gazeta Wyb).
    >
    > Jak Wy sądzicie ? Czy jest obecnie i będzie zapotrzebowanie dla
    informatyków
    > takich jak ja, tzn. nie profesjonalistów w jednym kierunku (np
    programowanie),
    > ale w całości, tzw. administracji, czyli w skład której wchodzą znajomość
    OS'ów,
    > baz danych, serwerow różnej maści usług, szyfrowania przesyłu. Przecież
    programista
    > robi raz, a ktoś to musi później utrzmywać i aż dziw bierze, że tak mało
    jest
    > ogłoszeń "dla mnie" :)

    Utrzymywanie to co - skonfigurowanie i jezdzenie do awarii (lub zdalne
    zajmowanie sie nimi), dodawanie kont? Nie jest tego tyle, zeby efektywnie
    wypelnic etat. W wiekszosci znanych mi firm jest outsourcing (i np.
    dwuosobowa firma adminow opiekuje sie kilkunastoma firmami i maja mnostwo
    wolnego czasu) albo ktos, kto sie na tym zna za podwyzke ma to dolozone do
    swoich obowiazkow. Zakres zdolnosci i umiejetnosci potrzebny do tego nie
    jest bynajmniej tak zaawansowany - kiedys byly to umiejetnosci rzadkie, dzis
    coraz wiecej ludzi wychowuje sie od dziecka z komputerem, nasiaka wiedza i
    potrafi sobie poradzic z prostymi zadaniami administracyjnymi, kiedy trzeba.
    Jesli jestes dobry i masz zaawansowana wiedze, sprobuj w bankach
    prowadzacych bankowosc elektroniczna, w energetyce itp. - w duzych firmach,
    dla ktorych sprawne dzialanie zlozonego i wymagajacego bezpieczenstwa
    systemu jest kluczowe dla dzialalnosci. Tam sie zatrudnia adminow na etat i
    dobrze sie im placi. We Wroclawiu chyba Lucas jakis czas temu takich szukal,
    wiec ogloszenia sa. W malych i srednich firmach nie dzialajacych w branzach
    zwiazanych z IT kroluje pan Henio lub outsourcing. Firmy swiadczace
    outsourcing adminowy to w 90% kumple, ktorzy studiowali na tej samej uczelni
    i ktorzy w razie potrzeby zatrudnienia zatrudnia kolejnego kolege z roku,
    wiec sie nie oglaszaja.
    Albo wyspecjalizuj sie we wdrazaniu systemow, ktore sa darmowe, ale maja
    komercyjne zastosowania i wymagaja pracochlonnego dostosowywania, np.systemy
    do e-learningu. Jest popyt na to i chyba sie rozwija.

    I.