PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatycy, dzisiejsza Rzeczpospolita

  • 1. Data: 2004-06-22 17:04:35
    Temat: informatycy, dzisiejsza Rzeczpospolita
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    "Informatyka, przemysł tytoniowy i rafineryjny - to branże, w których
    obecnie zarabia się najwięcej. Przeciętna płaca brutto po czterech
    miesiącach br. wyniosła w nich - kolejno - ponad 5,4 tys. zł, 4,4 tys.
    oraz 4 tys. zł. Górnictwo i kopalnictwo - ponad 3,9 tys. zł - znalazło
    się na czwartym miejscu. " [...]

    Czy faktycznie informatycy tyle zarabiaja? Znam ludzi, ktorzy
    przy roznych programowaniach (java, c#), bazach danych, nie
    mowiac juz o administrowaniu - i maja max. 2 000 -2 500 zl brutto.

    Czy oprocz duzych osrodkow (W-wa) i srednich (Wroclaw,
    Krakow, Gdansk), gdzies w malych typu Katowice,
    mozna wyjsc powyzej 2 000 -2 500zl brutto?

  • 2. Data: 2004-06-22 19:16:56
    Temat: Re: informatycy, dzisiejsza Rzeczpospolita
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-06-22 19:04, Użytkownik Kasek napisał:

    > Czy oprocz duzych osrodkow (W-wa) i srednich (Wroclaw,
    > Krakow, Gdansk), gdzies w malych typu Katowice,
    > mozna wyjsc powyzej 2 000 -2 500zl brutto?

    w Lublinie po studiach programiści zarabiają nawet 900-1200 brutto

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2004-06-22 19:27:57
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl>

> [...]
    > przy roznych programowaniach (java, c#), bazach danych, nie
    > mowiac juz o administrowaniu - i maja max. 2 000 -2 500 zl brutto.

    srednia to srednia, i ma to do siebie ze cos jest mniej a cos wiecej.
    inaczej mowiac - zarabiac mniej musi ktos, zeby ktos zarabiac wiecej mogl ;)
    zrownanie wszystkich do jednego poziomu przerabiano jeszcze nie tak dawno...

    > Czy oprocz duzych osrodkow (W-wa) i srednich (Wroclaw,
    > Krakow, Gdansk), gdzies w malych typu Katowice,
    > mozna wyjsc powyzej 2 000 -2 500zl brutto?

    katowice to maly osrodek?
    mysle ze kryterium lokalizacji ma wplyw, ale nie jest jedynym. wiecej - nie
    jest nawet najistotniejszym.

    wojtek

  • 4. Data: 2004-06-22 19:37:52
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <k...@f...onet.pl> napisal(a):
    > Czy faktycznie informatycy tyle zarabiaja? Znam ludzi, ktorzy
    > przy roznych programowaniach (java, c#), bazach danych, nie
    > mowiac juz o administrowaniu - i maja max. 2 000 -2 500 zl brutto.

    Bo taki szeregowy programista czy administrator to po prostu płotki,
    więc im się nie płaci. W dużych firmach nad nimi są jeszcze dwa-trzy
    piętra różnych senior programistów, project managerów i takich różnych.
    Oni zarabiają nieźle, na ogół. Murarz też zarabia grosze, majster
    więcej, a inżynier jeszcze więcej. Normalne.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 5. Data: 2004-06-22 19:41:19
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-06-22 19:04, Użytkownik Kasek napisał :

    > "Informatyka, przemysł tytoniowy i rafineryjny - to branże, w których
    > (...)
    > Czy faktycznie informatycy tyle zarabiaja? Znam ludzi, ktorzy

    To są zarobki w branży informatycznej a nie informatyków. Różnica IMHO
    ogromna. Prezes takiego Optimusa informatykiem zapewne nie jest
    (strzelam bo nie znam gościa ;) ) ale do owej średniej go ujęli bo to
    zarobki branżowe.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 6. Data: 2004-06-22 20:25:41
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > Pozdrawiam _ _ _ _
    > //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\
    > GG:2091615 // / (o o) // / peka1972(#)gazeta(.)pl // /
    jestem studentem informatyki w województwie małopolskim i na zarobki nie nazekam
    około 3 tys. zł. i nie wazne kto jest prezesem optimusa na informie trzeba sie
    znac a nie tylko szkołe skończyc Pozdrawiam wszystkich..

  • 7. Data: 2004-06-22 20:32:52
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On 22 Jun 2004 22:25:41 +0200
    m...@o...pl wrote:

    > i nie wazne kto jest prezesem optimusa na informie trzeba sie
    > znac a nie tylko szkołe skończyc Pozdrawiam wszystkich..

    Na usenecie tez trzeba sie znac jesli chcesz byc traktowany powaznie -
    sygnaturek sie nie cytuje.. jesli masz tak kiepski czytnik, ktory
    ignoruje delimiter to go zmien lub tnij je recznie.

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 8. Data: 2004-06-22 21:11:48
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-06-22 22:25, Użytkownik m...@o...pl napisał :

    > jestem studentem informatyki w województwie małopolskim i na zarobki nie nazekam
    > około 3 tys. zł. i nie wazne kto jest prezesem optimusa na informie trzeba sie
    > znac a nie tylko szkołe skończyc Pozdrawiam wszystkich..

    Spoko, ale nie o tym chyba ten wątek. Ja też jak pracowałem jako
    wdrożeniowiec to wyciągałem ok. 3 kzł brutto (jak na Lublina to całkiem
    nieźle choć koledzy z innych oddziałów w Polsce dziwnie się patrzyli jak
    o tym mówiłem) jednak myślę, że średnią sektora buduje jednak ktoś inny
    niż pracownicy działów IT czy programiści.
    A co do Twoich zarobków. Poczekaj aż przestaniesz być studentem i
    zaczniesz kosztować pracodawcę. Możesz się nieprzyjemnie rozczarować
    (czego oczywiście nie życzę :) ).

  • 9. Data: 2004-06-22 21:56:11
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 22 Jun 2004 21:27:57 +0200, "Wojciech Jakobczyk"
    <j...@U...gazeta.pl> wrote:

    >katowice to maly osrodek?

    no ludnosciowo to jest duzy, pod wzgledem przemyslu ciezkiego tez.
    Ale informatycznie - dno. Czy bylbys w stanie wskazac mi kilka
    duzych firm informatycznych lub oddzialow - ulokowanych w
    bylym woj. katowickim?
    (bo ja potrafie tak wskazac tylko w Krakowie, Wroclawiu i Gdansku -
    stad moje zaliczenie ich do srednich. Studenci na powazne praktyki
    tez wybieraja Krakow lub Wroclaw => Katowice to maly osrodek
    informatyczny)

  • 10. Data: 2004-06-22 22:00:07
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    Kasek wrote:

> [...]
    > Ale informatycznie - dno. Czy bylbys w stanie wskazac mi kilka
    > duzych firm informatycznych lub oddzialow - ulokowanych w
    kazda szanujaca sie firma ma oddzial w katoawicach lub okolicach
    poniewaz tam skupiony jest duzy % ogolnej liczb wszystkich
    przedsiebiorstw wtym kraju

    miedzy innymi dlatego Comarch otworzyl (lub przymierza sie) oddzial w
    Katowicach chociaz z krakowa wcale nie jest daleko

    --
    Tomasz Onyszko [MVP]
    T...@w...pl