PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatycy - banki

  • 1. Data: 2004-12-07 10:08:47
    Temat: informatycy - banki
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    witam!

    Czy moze ktosp powiedziec czy w bankach zatrudniaja informatykow - po studiach ?
    Nie maja oni co prawda najwyzszych kwalifikacji, ale ja np koncze za rok studia
    (slawny tekst "student ostatniego roku" :) i mam 3 letnie doswiadczenie w IT.
    ciekawi mnie praca w takich osrodkach...

  • 2. Data: 2004-12-07 20:04:05
    Temat: Re: informatycy - banki
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 7 Dec 2004 11:08:47 +0100, na pl.praca.dyskusje, azbest napisał(a):

> [...]
    > (slawny tekst "student ostatniego roku" :) i mam 3 letnie doswiadczenie w IT.
    > ciekawi mnie praca w takich osrodkach...

    Jak jestes dobry to zatrudnia Cie i bez.
    Tak sa potrzebni eksperci. Nie ma miejsca na bledy czy testy.

    BTW, kolega jest w trakcie studiow i pojutrze jedzie na rozmowe
    kwalifikacyjna do Slaskiego. Ale on zna sie na rzeczy.

    --
    Kapsel
    kapsulski(malpka)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2004-12-07 20:35:31
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    > Czy moze ktosp powiedziec czy w bankach zatrudniaja informatykow - po
    studiach ?

    Zatrudniają.

> [...]
    > (slawny tekst "student ostatniego roku" :) i mam 3 letnie doswiadczenie w IT.
    > ciekawi mnie praca w takich osrodkach...

    Ale na jakim stanowisku? W placówce czy w centrali? Za mało danych.

    pzdr
    konlin

  • 4. Data: 2004-12-07 23:42:28
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    > Witam,

    > studiach ?

    > Zatrudniają.

    a "5-go roku" ? :)

    > studia

    > Ale na jakim stanowisku? W placówce czy w centrali? Za mało danych.

    heh, dopiero chce zaatakowac ten rynek, wiec nie rozrozniam placowki od centrali
    :)
    pytam, bo slyszalem, ze bank X zatrudnia 1 informatyka na np zachodniopomorskie
    i basta. Nie bawia sie w studencikow.

    Myslalem, zeby zaczac (mimo 3-letniego dosw w administracji nety/osy) od np
    pecetologii stosowanej, czy...no wlasnie. nie wiem czym tam sie zajmuja :)
    Tocto wiekszosc koncowek dziala na dosie, a do mainframe'a mnie nie dopuszcza :)
    Wiec co zostaje...? Bazy ?

  • 5. Data: 2004-12-07 23:43:06
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

> [...]

    Tocto wiekszosc koncowek dziala na dosie, a do mainframe'a mnie nie dopuszcza :)

    Pozdrowienia,
    Marek

  • 6. Data: 2004-12-08 00:04:27
    Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    > Tak sa potrzebni eksperci. Nie ma miejsca na bledy czy testy.
    kiedyś pracowałem w super nowoczesnym banku i
    nie wiem o czym piszesz.
    błedy i testy są wszędzie, informatyków potrzeba było
    od testera [po turystyce czy innym rolnictwie] po doradców zarządu ds IT

    ps. bank nie miał zadnej oferty dla rolników :]

    RM

  • 7. Data: 2004-12-08 06:55:33
    Od: k...@p...onet.pl

    > kiedyś pracowałem w super nowoczesnym banku i

    A konkretnie w jakim?

    > nie wiem o czym piszesz.
    > błedy i testy są wszędzie, informatyków potrzeba było
    > od testera [po turystyce czy innym rolnictwie] po doradców zarządu ds IT

    Chyba nie wiesz na czym polega praca testera :))

    pzdr
    konlin

  • 8. Data: 2004-12-08 20:01:05
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Tue, 7 Dec 2004 21:04:05 +0100, Kapsel <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >BTW, kolega jest w trakcie studiow i pojutrze jedzie na rozmowe
    >kwalifikacyjna do Slaskiego. Ale on zna sie na rzeczy.

    <nie> wierze
    Slaski niedawno robil wielka redukcje, jak przechodzili
    na system centralny. <nie> wierze, ze teraz znow przyjmuja
    i to ... zoltodziobow. (wybacz, ale nawet jakby zaczal kariere
    od kolyski to w trakcie studiow cudotworca nie jest!)

  • 9. Data: 2004-12-08 20:06:58
    Od: Lemina <lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl>

    In article <1...@p...onet.pl>, azbest wrote:

> [...]
    >:)
    > pytam, bo slyszalem, ze bank X zatrudnia 1 informatyka na np zachodniopomorskie

    Mogę to wyjaśnić. Bank X zatrudnia 1 informatyka na całe np.
    zachodniopomorskie, ponieważ:
    a. mają scentralizowaną bazę danych
    b. sprzęt nowy i jak najbardziej uproszczony
    c. nie ma upierdliwych użytkowników (a bo mi kropka zginęła) - zmarginalizowany
    został dostęp do komputerów inny niż tylko w sprawie pracy
    d. oszczędności w zatrudnianiu

    Jeśli chodzi zaś o centrale i placówki. Ogólnie rzecz ujmując na placówkach
    zazwyczaj nie potrzebują nikogo, chyba, że jest to bardzo samodzielny bank
    spółdzielczy, który stać na zatrudnienie samodzielnego informatyka (który w
    rzeczywistości robi gromadkę dodatkowej papierkowej roboty).
    Trzeba jeszcze rozróżnić sprawę centrali i oddziałów. To już jest bardziej
    skomplikowana sprawa i niestety zależy od banku. Znam jeden tylko przypadek
    (bank, w którym kiedyś pracowałam)

> [...]
    > Tocto wiekszosc koncowek dziala na dosie, a do mainframe'a mnie nie dopuszcza :)

    Czym się zajmują w banku informatycy? Weźmy mój przykład:
    a. opieka nad sprzętem i oprogramowaniem (od czasu do czasu coś zainstalować,
    spisać oprogramowanie, wykasować grę w kulki, postraszyć użytkowników
    sankcjami z korzystania w celach nie służącym pracy itp itd)
    b. a bo mnie tu coś wyskoczyło (inna wersja: a bo mnie cośtam znikło)
    c. opieka nad systemem bankowym (wprowadzanie poprawek, przygotowanie systemu
    na dzień następny roboczy, kopie bezpieczeństwa itd)
    d. serwisowanie wszelkiego dodatkowego oprogramowania niezbędnego do działania
    banku
    e. prowadzenie bazy sprzetu i oprogramowania, bazy błędów systemu, bazy
    zgłoszeń
    f. pomoc telefoniczna różnym bankom współpracującym z moim (a bo wie pami, bo
    mnie coś wyskoczyło)
    g. czasem pisanie obrazkowych instrukcji

    Zaznaczam:
    a. nie byłam jedyną informatyczką o takim zakresie zadań
    b. odpowiedzialność za niektóre działki wymienione przeze mnie powyżej była
    różna, ale każdy musiał się we wszystkim orientować.

    To by było na tyle.

    Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w znalezieniu pracy.

    Lemina

  • 10. Data: 2004-12-08 20:19:25
    Od: Sławomir Szczyrba <steev@.hot.pl>

    Let it all go, Kasek.
    Fear. Doubt. Disbelief. Free your mind.
> [...]
    > i to ... zoltodziobow. (wybacz, ale nawet jakby zaczal kariere
    > od kolyski to w trakcie studiow cudotworca nie jest!)

    Zauważ, że mogą potrzebować serwisowca.
    Wymienić monitor, zainstalować program, naprawić pocztę...

    Sławek
    --
    ________ This desert rose
    _/ __/ __/ Each of her veils, a secret promise -- Sting (Desert Rose)