PracaGrupypl.praca.dyskusjeilu Polakow sp... do UE po 2004? › Re: ilu Polakow sp... do UE po 2004?
    From: "tysik" <t...@x...polbox.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ilu Polakow sp... do UE po 2004?
    Date: Tue, 22 Jan 2002 18:00:24 +0100

    > Ciekaw jestem ilu zamierza wyniesc sie stad do pracy? Pewnie beda to
    ludzie po
    > studiach, ale juz z 2-3 letnim doswiadczeniem zawodowym. A pewnie i ludzie
    tuz
    > swiezo po studiach. Albo wysokiej klasy specjalisci - nie wmawiajcie mi,
    ze
    > praca na tym samym stanowisku [np. w branzy IT] w Warszawie jest
    > atrakcyjniejsza od Londynu czy Ansterdamu mimo horrendalnych cen w
    Londynie...

    A wyjedzie tyle az popyt na specjalistow w kraju zrowna sie z ich podaza.
    Kiedy bedzie juz coraz ciezej zatrudnic dobrego specjaliste, to placa dla
    takiego bedzie musiala byc relatywnie wysoka tak by go utrzymac w danej
    firmie jak najdluzej. Jesli place w Polsce beda wyzsze mniej ludzi bedzie
    mialo motywacje do opuszczenia kraju.
    B Zebys wyjechal to zarobek na zachodzie musi byc conajmniej o tyle wyzszy o
    ile sobie cenisz pobyt w kraju + twoja pensja (jesli jestes bezrobotny twoja
    pensja = zero lub zasilek). A w to jest wliczone rodzina i znajomi (jesli
    nie posiadasz oszczednosci i mieszkania - chociaz te rzeczy mozna sprzedac)
    mozliwosc porozumiewania sie w ojczystym jezyku.
    C wyjedzie tyle na ile pozwola rynki pracy na zachodzie europy jesli w ogole
    sie otworza na relatywnie tanich pracownikow z Polski.
    D wyjada tylko Ci, ktorzy beda znac jezyk obcy jakim sie beda poslugiwac w
    przyszlej pracy
    E na stale wyjada Ci, ktorzy nie maja takich zobowiazan rodzinnych jak np.
    dzieci... chorzy rodzice itp.

    teraz wez czesc wspolna ABCDE zobaczysz, ze tak wcale duzo ludzi nie
    wyjedzie.

    > Wydaje mi sie ze na pewno zostana emeryci, ludzie tuz przed emerytura, po
    40-
    > tce, byli pracownicy PGRow i malolaty. Warszawka nie wyjedzie, bo jest
    chyba za
    > bardzo zadufana w sobie, ale ludzie z poza np. z Krakowa, Wroclawia czy

    skad taki uraz do Warszawy? Co to znaczy zadufana? Myslisz, ze ludzie z
    Warszawy nie emigruja nigdy? Moze nie tak czesto jak z regionow gdzie sa
    mniejsze perspektywy, ale warszawiacy tez wyjezdzaja na zachod i tam gdzie
    jest to ekonomicznie uzasadnione.

    A jesli nie mozesz sie doczekac zawsze mozesz sprobowac szczescia za
    granica.... niekoniecznie czekajac az wejdziemy do UE bo mozesz sie nie
    doczekac

    tys