PracaGrupypl.praca.dyskusjeile pracodawca moze.... › Re: ile pracodawca moze....
  • Data: 2004-03-31 22:47:56
    Temat: Re: ile pracodawca moze....
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/31/2004 12:25 PM, Los Michalos wrote:

    > Witam!
    >
    > Znam lepszy przypadek - w firmie ktorej pracowalem pracodawca zawieral w
    > pensji tzw. "premie". Owa "premia" stanowila 30% wynagrodzenia i jesli
    > szefowi cos sie nie spodobalo to przy wyplacie pracownik nie dostawal
    > "premi" czyli jego pensja byla o te 30% uszczuplona. Oczywiscie jest to
    > bezprawne i wlasciwie mozna bylo sie na to nie godzic ale w praktyce
    > oznaczalo to pozegnanie sie z praca.
    >
    > Zas co do zniszczenia mienia pracowniczego (wspomniane zalanie laptopa kawa
    > itp.) to mysle ze zgodnie z KP mozna by probowac zastosowac Art. 117. § 2.
> [...]

    Pracownik nie ponosi ryzyka w przypadku, gdy np. zamówił towar i ten
    towar przestał być modny i się nie sprzedaje, sczególnie, gdy zrobił to
    działając w dobrej wierze i w oparciu o posiadane rzetelne informacje.

    Natomiast zalanie laptopa kawą to rażące niedbalstwo, brak poszanowania
    narzędzi pracy lub zwykłe niechlujstwo.
    Ile razy pracownik zalałby laptopa kawą, gdyby ten laptop kupił z
    własnej pensji?
    Pracodawca może odpuścić - jednakże dostanie to, za co nagradza -
    zalewanie laptopów będzie się powtarzać;
    Osobiście nie wyrzuciłbym nikogo za samo zalanie laptopa - natomiast w
    połaczeniu z argumentem, że jest to "moje ryzyko" zalewający pracowałby
    tyle, ile zajęłoby mi wypisanie wypowiedzenia - bez względu na cenę -
    ktoś, kto tak podchodzi do roboty, tzn. leje dosłownie i w przenośni na
    mienie firmy i zasłania się kodeksem zasługuje na to by żywić się na
    śmietniku.

    Catbert EHRM