PracaGrupypl.praca.dyskusje › he he zostałam zdyskryminowana ze względu na płeć

  • 1. Data: 2003-10-01 18:10:29
    Temat: he he zostałam zdyskryminowana ze względu na płeć
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Cześć
    Cała sprawa tylko z pozoru jest zabwana ;-) Jest nas w biurze kilka osób
    (handlowców), w tym dwie dziewczyny (jestem jedną z nich). Ostatnio przyszła
    szefowa i mówi mniej więcej: ale tu syf, niech panie podzielą się
    sprzątaniem i odkurzają, ścierają kurze itp. Na to ja: a reszta? Odp: -
    panowie nie. Ja na to ze świętym oburzeniem: - przecież mamy
    równouprawnienie. Odp: nie, nie.

    I w ten sposób zostałam zdyskryminowana ze względu na płeć! Sprawa po mnie
    spłynęła, natomiast jestem ciekawa Waszych opinii. Czy spotykacie się z
    podobnym traktowaniem z firmach, które uważają siebie za prestiżowe, liderów
    w branży?

    mangha

  • 2. Data: 2003-10-01 18:16:51
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spłynęła, natomiast jestem ciekawa Waszych opinii. Czy spotykacie się z
    > podobnym traktowaniem z firmach, które uważają siebie za prestiżowe,

    Alez wrecz przeciwnie! To faceci zostali zdyskryminowani poniewaz szefowa
    uznala, ze nie beda w stanie poprawnie wykonac tych prostych czynnosci ;-)

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 3. Data: 2003-10-01 19:05:36
    Od: "Kasandra" <g...@a...waw.pl>

    Troche tak by the way, to chcialam opisac nadstepujaca sytuacje. Moj brat
    (lat 18), gdy ma cokolwiek zrobic w domu (zmywanie, sprzatniecie pokoju,
    podgrzanie zupy) tłumaczy sie tym, że nie umie. W firmie, w ktorej
    pracowałam był chłopaczek, ktory tak samo reagował. O cokolwiek by go
    poprosic konczylo sie smuszczeniem oczu i stwierdzeniem: nie umiem. No i
    skąd to sie bierze? Z domu. Mogę sie zalozyc, ze moj brat bedzie reagowa tak
    samo w pracy. Przez to, robota spada nie tylko na kobiety, ale i na
    pozostalcyh pracownikow.
    To, ze żńska czesc działu musiala posprzatac, wynikalo pewnie z tego, ze
    szefowa przyzwyczaila sie d tego meskiego tlumazcenia: nie umiem.
    Swoja droga, to znam facetow, którzy rewelacyjnie sprzataja, smacznie
    gotuja a na koniec potrafia stworzyc przyjemny nastroj (info dla
    zainteresowanych koobiet - maja jedna zasadnicza wade - sa żonaci)

    Pozdrawiam
    A.

  • 4. Data: 2003-10-01 20:20:14
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > spłynęła, natomiast jestem ciekawa Waszych opinii. Czy spotykacie się z
    > podobnym traktowaniem z firmach, które uważają siebie za prestiżowe,

    Mnie zawsze wkurzalo w Wigilie, jak w paru kolejnych pracach tak kolo 12-13
    ej przychodzili szefowie i zwalniali panie do domu, zeby szykowaly kolacje
    wigilijna, a panowie mieli siedziec dalej do konca.
    Odbieralem to jako dyskryminacje, poniewaz u mnie w domu akurat ja gotuje :)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 5. Data: 2003-10-01 20:39:16
    Od: "Dominik" <d...@g...pl>

> [...]
    > Czy spotykacie się z
    > podobnym traktowaniem z firmach, które uważają siebie za prestiżowe, liderów
    No ja tam nie wiem ale bedac na okresie probnym w salonie pewnego operatora telefonii
    komorkowej to ja musialem zasuwac ze szczotka, mopem, scierka i czym popadnie przy
    ogolnym ubawie pan, ktore podobno mialy mnie nauczyc zawodu sprzedawcy. Tymczasem to
    juz bylo cos w rodzaju znecania sie :( Rozumiem, ze sklep trzeba sprzatnac, ale
    zebym to akurat ja musial "odwalac" WSZYSTKIE czarne roboty przy ogolnej wesolosci
    pozostalych ludzi?
    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 6. Data: 2003-10-01 20:58:25
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Ale to już raczej nie o Twoją płeć poszło... Panie po prostu pozwalały sobie
    na zbyt wiele.... ból, takich dupków (nie wiem, jak to dla żeńskiej wersji
    odmienić) niestety jest kupa, najwięcej spotyka się ich w pracy. Częsty
    przykład: koleś czy gościówa liże pośladki klientowi czy szefom, a nie
    potrafi normalnie (tj. uprzejmie) odezwać się do współpracowników, czyli
    tzw. brak komunikatywności, brak szacunku dla równorzędnie czy niżej
    postawionych w hierarchi ludzi. Ale klimat to już odmienny temat ;-)))

    mangha

  • 7. Data: 2003-10-01 21:09:25
    Od: "Dominik" <d...@g...pl>

    Użytkownik "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał w wiadomości
    [cut]
    Wiem w czym rzecz - tylko tak chcialem akurat opisac swoje "wrazenia" nie zaczynajac
    nowego watku. Moja przewaga polega jednak na tym, ze jestem ciagle na utrzymaniu
    rodzicow i ta praca miala byc w pewnym sensie dla mnie forma zdobycia doswiadczenia
    a zarazem wykorzystaniem mojej wiedzy o telefonach komorkowych. Tak wiec akurat
    mialem ten komfort, ze moglem zostawic tego mopa moim "nauczycielkom" pod nogami i
    z honorem wyjsc :). No ale chamstwo jest jednak chamstwem...
    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 8. Data: 2003-10-01 22:44:45
    Od: Tomasz Onyszko <T...@n...w2k.pl>

    Kasandra wrote:

    > To, ze żńska czesc działu musiala posprzatac, wynikalo pewnie z tego, ze
    > szefowa przyzwyczaila sie d tego meskiego tlumazcenia: nie umiem.
    a nie pomyslalas ze moze z czystej kobiecej proznosci - pani szefowa
    chciala pokazac panom do czego sluza panie inne niz ona ???

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 9. Data: 2003-10-01 23:43:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    szomiz napisał:

    > Alez wrecz przeciwnie! To faceci zostali zdyskryminowani poniewaz szefowa
    > uznala, ze nie beda w stanie poprawnie wykonac tych prostych czynnosci ;-)

    Popieram - ja kiedy zgłosiłem się do pracy sprzątaczki [miałem praktykę,
    choć daaaawno], spotkałem się z dosyc dużą rezerwą szefa - i gdyby nie
    to, że wtedy nie miał ludzi .... ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 10. Data: 2003-10-02 07:06:46
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik mangha napisał:
    > ból, takich dupków (nie wiem, jak to dla żeńskiej wersji

    może "dupeczek"? :>

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider