PracaGrupypl.praca.dyskusjegrafik WOLNY STRZELEC › Re: grafik WOLNY STRZELEC
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: grafik WOLNY STRZELEC
    Date: 07 May 2003 02:21:41 -0700

    "Macias" <m...@w...pl> writes:

    > Nina, coraz częściej mnie załamujesz...
    > http://wiem.onet.pl/wiem/016463.html

    --------
    Licencja (angielskie licence), w odniesieniu do oprogramowania
    regulacja prawna określająca warunki jego użytkowania i zasady
    odpłatności. Praktykuje się kilka rodzajów licencji określających
    zakres użytkowania oprogramowania i warunki uiszczania za nie opłaty.
    --------

    to mie teraz powiedz, ktory rodzaj przedmowca mial na mysli?
    bo w zaleznosci od rodzaju zdaje sie beda rozne warunki...?

    jak ktos ukradnie program na licencji GPL to co, moze bedzie to samo,
    jak ukradnie adobe PS?

    a jak go najdzie kontrola, to jak udowodni, ze nie ukradl, a ma
    licencje?
    jak np, zgubil CDroma? a jak ma CDroma, z numerkiem, a ukradl? jaka
    roznica?

    ja cie moge oslabiac, ale ciekawa jestem, jak to w polskim prawie
    funkcjonuje, jak to sie egzekwuje?

    > i...?

    no i jak pozniej udowodnisz, ze oprogramowanie kupiles od kogos, a nie
    ukradles - jak rejestracja na stronach producenta nie na twoje
    nazwisko, a nie masz umowy o sprzedazy spisanej?

    > Tu była mowa o legalnym użytkowaniu, a nie supporcie.
    > Ale i tak jedno z drugim się wiąże - masz licencje, masz support, jaki
    > problem?

    taki, ze jak kupisz od kogos np. illustratora, a ten ktos wczesniej go
    zarejestrowal z takim a nie innym numerkiem, a ty potem probojesz
    jeszcze raz go zarejestrowac na swoje nazwisko - to nie bardzo zdaje
    sie bedzie mozna?

    czy sie myle?

    > Nie bardzo rozumiem, w jaki sposób ktoś mógłby się zarejestrować na
    > mój nr licencyjny?

    bo numer licencyjny to numerek na CDeku (i opakowaniu) od programu,
    ktore masz; najczesciej obowiazuje TYLKO na jedna
    platforme. producenta nie interesuje, czy nabyles od kogos za legalna
    umowa kupna-sprzedazy, supportu miec nie bedziesz.
    (mam tu na mysli np. numery licencyjne programow adobe).

    > O co Ty w ogóle pytasz? Jak zarejestrowane? Sprecyzuj, bo ni w ząb...

    kupujesz np. illustratora w sklepie legalnie.
    instalujesz, program domaga sie 'registration".
    robisz to "registration", czyli REJESTRACJE.
    (via internet, albo wypelniasz kupon i wysylasz poczta).

    jak juz sie zarejestrujesz, oni (producent)maja wpis w bazie danych: imie,
    nazwisko, numer karty kredytowej (jesli kupowane przez siec), NUMEREK
    czyli owa LICENCJE. o ile pamietam w wymaganych pozycjach jest rowniez
    adres - twoj albo firmy.

    jak juz maja wpis w bazie danych i twoj numerek REJESTRACJI czyli
    LICENCJE to mozesz dzwonic do ich supportu, podajesz numer LICENCJI i
    (w zaleznosci od umowy) masz 90 dni darmowego supportu czy iles tam.
    (po angielsku to prosza cie o "license number").

    no to ty mi teraz powiedz o jakiej licencji ty mowiles?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net